Lyfte med fram hjulet idag!

Corp

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2004
Hoj
Yamaha R1 -99
*weeeee*...försökte mig på en wheelie idag...

Nu insåg jag att det inte är omöjligt med en retta...
Bara fegheten ( och plånboken ) som hållt en kvar...

DU har en avatar som är väldigt likt en annans.... :D :D :D
Eller kanske inte! =)

Klart att de går, jag har ju visat dig! :tummenupp

Corp skrev:

R1:an är som alla känner till, väldigt svår att få upp på bakhjulet...
Särskilt på 1:an och 2:an...
:3freak

Peter E skrev:
R1:an är som alla känner till, väldigt svår att få upp på bakhjulet...
Särskilt på 1:an och 2:an...
:3freak
Nog för att en del har problem med det men något jag inte förstår är varför man köper en R1a å vågar varva te 8000 på bana (2-4000 i kurvorna). Visst har man valt lite fel hoj då?

OlleR6 skrev:
Nog för att en del har problem med det men något jag inte förstår är varför man köper en R1a å vågar varva te 8000 på bana (2-4000 i kurvorna). Visst har man valt lite fel hoj då?

Vad har varven med det hela och göra? tycker du att dom ska köpa sig en cbr600 -88:a för att han inte vågar/vill dra fullt på bana?

dom kanske har haft R1:an som drömhoj och vill inte lägga sig?. det är ju därför det finns långsam/mellan/snabb grupper på bankörningar.

dom är väl inte mindre värda för att dom kör sakta?

jag tycker inte att du har rätt o klanka ner på andra bara för att dom inte kan wheela eller köra hårt på bana bara för att dom har en Retta.

Hmmm... jag har haft en Triumph TT600. Körde 1100 mil min första säsong, 2002, och bara 300 förra året pga utlandsjobb. Kan inte stunta och kör inte så jäkla fort. Har lagt handpenning för att köpa en R1 -02. Får jag det eller ska jag köpa en Diversion 600 så att alla blir nöjda?

Nicke skrev:
Hmmm... jag har haft en Triumph TT600. Körde 1100 mil min första säsong, 2002, och bara 300 förra året pga utlandsjobb. Kan inte stunta och kör inte så jäkla fort. Har lagt handpenning för att köpa en R1 -02. Får jag det eller ska jag köpa en Diversion 600 så att alla blir nöjda?

absolut inte.. Vill du ha en R1 så köp en. dom som säger annat är ofta avundsjuka.

jag har fått uppfattningen efter 70mil på min r1:a att det är omöjligt att inte köra på bakhjulet på 1:an....

Corp skrev:

Chille skrev:
absolut inte.. Vill du ha en R1 så köp en. dom som säger annat är ofta avundsjuka.

Om jag säger att jag inte vill ha någon R1, är jag avundsjuk då :va

Skämt och sidor, det är upp till var och en att välja sin hoj. Tro det eller ej, hojarna är ju igentligen till för att köras på 2 hjul...........eller :confused:

Corp skrev:

Klart det inte är omöjligt med en sådan hoj. R1 är väl känd som en av de lättaste hojarna att få upp på bakhjulet.

Själv har jag precis köpt en 954a och håller också på att trixa lite med träning för att köra på bakhjulet. Ibland går det mycket bra och sen ibland så vet i tusan vad jag gör, jag får upp den en bra bit och sen släpper jag gasen så att jag slår pungen i tanken :3freak Men som alla säger, träning och åter träning ger färdighet. Så bara kör på :tummenupp

Pung

Marsipulami skrev:
Klart det inte är omöjligt med en sådan hoj. R1 är väl känd som en av de lättaste hojarna att få upp på bakhjulet.

Själv har jag precis köpt en 954a och håller också på att trixa lite med träning för att köra på bakhjulet. Ibland går det mycket bra och sen ibland så vet i tusan vad jag gör, jag får upp den en bra bit och sen släpper jag gasen så att jag slår pungen i tanken :3freak Men som alla säger, träning och åter träning ger färdighet. Så bara kör på :tummenupp

Haha, känns skönt att inte vara den enda här i världen som krossar kulorna varenda gång framhjulet går ner.... Fattar inte varför, hur mycket jag än försöker så smäller det till i "dankarna"...!! :banana

Det räcker la att man har råd att köpa en R1, man ska ju inte behöva "förtjäna" den oxo. :fakta

Chille skrev:
dom som säger annat är ofta avundsjuka.
Jag är avundsjuk! :gnissla

En R1 väljer man förstås för att man INTE ska behöva varva 15000 för att hojen ska orka nåt.
mao 8000 varv o va det nu stog är helt fullgott.
Fast på gatan då förstås.

Marsipulami skrev:
Om jag säger att jag inte vill ha någon R1, är jag avundsjuk då :va

Skämt och sidor, det är upp till var och en att välja sin hoj. Tro det eller ej, hojarna är ju igentligen till för att köras på 2 hjul...........eller :confused:
Du har ju en 954, den är ju stöpt efter R1an i princip.
Du hittar ingen extrem skillnad mellan dessa cyklar.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman