Rymding
grön på mc.
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Ort
- Ludvika
- Hoj
- 2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Börjar närma mig 2400,il med 636an och därmed storservice ink smörjning av styrlager och byte av gaffelolja. Depåstöd lär inte vara att tänka på och jag ska serva inne i lägenheten så det finns inget att sätta lyftstroppar i, i taket. 
Verkstadshandboken rekomenderar en lösning enligt bilden. Först tänkte jag bygga ihop en sådan. Biltema säljer saxdomkrafter för 89kr/st. Men sedan tänker jag att skaffa en riktig lyft och bara montera "gafflarna" på. Den lyften blir ju lite mer unversal och kan då användas till de andra hojjarna. Men behövs gafflarna? Kan jag lyfta 636an säkert med bara lyften?
Andra säkra sätt att lyfta? Gärna billigt..
EDIT: Jag klädde just av damen underkläderna och hittade ingenstans där de "gafflarna" verkar passa. Däremot hittade jag förstärkingar på avgasröret som tyder på att man kan kila in en träplatta mellan tråg och rör och sedan åtminstone delvis belasta röret. Så nu lutar det år MC-lyft och träklossar.

Verkstadshandboken rekomenderar en lösning enligt bilden. Först tänkte jag bygga ihop en sådan. Biltema säljer saxdomkrafter för 89kr/st. Men sedan tänker jag att skaffa en riktig lyft och bara montera "gafflarna" på. Den lyften blir ju lite mer unversal och kan då användas till de andra hojjarna. Men behövs gafflarna? Kan jag lyfta 636an säkert med bara lyften?
Andra säkra sätt att lyfta? Gärna billigt..
EDIT: Jag klädde just av damen underkläderna och hittade ingenstans där de "gafflarna" verkar passa. Däremot hittade jag förstärkingar på avgasröret som tyder på att man kan kila in en träplatta mellan tråg och rör och sedan åtminstone delvis belasta röret. Så nu lutar det år MC-lyft och träklossar.
Bifogat
Last edited: