Lyckad dag...

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Daytona 675
Kom till jobbet. Fick skäll för att min medarbetare hade sagt till chefen att jag hade surfat på privata intressen på arbetstid. Som resultat stängde dom ner internet för alla, även på raster.

Ironiskt nog så hade jag enbart surfat på datablad som jag behöver för att kunna utföra mitt jobb :tummenupp Förklarade detta för chefen och sa att han gärna fick kolla loggarna i servern om han ville. Fick rätt tillslut men ingen ursäkt ifrån chefen eller medarbetaren, plus att internet fortfarande kommer att vara avstängt :mad:

Sedan kom facket på besök. Jag och två till fick skäll för att vi missbrukade flexen. Våran flex är ifrån 06.30 - 07.30 på morgonen, och ifrån 15.30 - 16. 30 på eftermiddagen. Vi får dock enbart ligga 10 timmar plus och 0 timmar minus. Och vi måste arbeta in en halvtimme varje dag. Det vill säga att kommer man efter 07.00 så kan man inte jobba in det, och det blir löneavdrag direkct! Jag kan dock oftast stanna längre än 17.00, men det får jag inte lägga på flexet, utan går in i en minutbank. Jag har accepterat avdraget för flexen på lönen, men kvittat den med mina minuter, så det går jämt upp, och ibland plus. Men det fick jag visst inte längre. Hot om skriftlig varning och till och med hot om uppsägning :död

När jag sedan kom hem så fick jag skäll av grannen för att jag hade glömt torktumlaren på inatt. Den är under deras sovrum och dom hade tydligen inte kunnat somna i tid :brinnerup

Hur har eran dag varit?

CJ900RR skrev:
Hur har eran dag varit?

Funderade på om jag skulle ta bilen eller bussen till skolan. Det blev bilen tillslut.

Sen när jag kom hem funderade jag på vad jag skulle lyssna på för musik när jag skulle sova några timmar på eftermiddagen för jag var så förbannat trött efter min enormt hårda skoldag.

Fick soppa till lunch. Usch

Gick upp...fick kaffe, åkte och tränade, blev bjuden på fika och lunch hos en kompis, träffade killen på stan och fick lyssna på sången från cbr:en i solen, gick till skolan och gjorde ett test -alla rätt!, nyss hemkommen och killen är ute och tar en första långtur efter klotningen, sitter nu och letar vinterleksak på två hjul på blocket! Så min dag har varit bra :tummenupp

Om jag inte missuppfattat allt helt så jobbar du på ett företag som håller på med montering av kretskort och liknande, mig veterligen så finns det bara ett sånt i Alingsås och det ligger inte alltför långt ifrån donken. Känner några som arbetar där och vad jag hade förståt så var dom ganska schysta där med flexen.

Annars har min dag varit allmänt pissigt. Försov mig till klockan 13:15 till att börja med. Och ännu är inte dagen över.

acura skrev:
Om jag inte missuppfattat allt helt så jobbar du på ett företag som håller på med montering av kretskort och liknande, mig veterligen så finns det bara ett sånt i Alingsås och det ligger inte alltför långt ifrån donken. Känner några som arbetar där och vad jag hade förståt så var dom ganska schysta där med flexen.

Annars har min dag varit allmänt pissigt. Försov mig till klockan 13:15 till att börja med. Och ännu är inte dagen över.
Nästan rätt. Där jobbade jag förut men jobbar nu hos konkurenten sedan 2 år tillbaks. Högre lön vet du :tummenupp men sämre flex :mad:

Alltronic heter det. Sista industribyggnaden på högra sidan E20 om du åker mot GBG. KP-skylt, Preem, där uppe...

min dag har varit bra!!!!
drog mig ur sängen runt 11 tog mig ut till soffan fick i mig lite tabletter å i med en film..
vad kan man annars göra med en fot som e benbrott i å en svanskota som e milt sagt ÖM, samt en färggrann Rumpa.... :huvet

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8