Lv-reggad 2-takts supermotard, Vilken hoj ska man ha?

timpus88

Ny medlem
Gick med
1 May 2013
Hoj
GasGas
Hej!
Jag skulle vilja ha lite tips om hur jag ska göra för att få en 2-takts 250-350cc enduro till motard.

Helst vill jag skaffa en Gasgas ec300 och sätt på motard hjul. Går det?
Eller om någon har något tips på vilken hoj jag ska välja istället.

Tack på förhand :)

Klart det går - enklast är väl att gå på en KTM/Husa - större chans att hitta motardkitt till dem.

Okej!
Har du något tips vart jag kan hitta en 2-taktare som är Lv-reggad?
Och är det lätt att byta ut till motard kit, eller är det något annat än distanser som behövs?

Välj så ny/fräsch KTM EXC300, eller Husaberg TE300 du kan, de är allla LV-reggade (jag åker Husa TE300 '13 i skogen, grym knarr), motardkitt till det oranga teamet finns i varenda buske tror jag (börja på blocket).

Lv-reggade hojar finns hos alla ktm/ husa försäljare. Vill du ha beggad så kolla blocket.se

Jag är lite på samma spår med en 2-t lv reggad hoj. Hade tänkt börja motions åka lite igen men även kunna köra till jobbet mm då jag bara har ca 1mil till jobbet. Men frågan är ju hur det är med kolvbyte mm och om tex gasgas te exc 300:orna har driftsäkra motorer? Sista cross hojen jag ägde var en crf450 som var en kanon hoj men sved när det rasa! 250 2t hojarna man hade innan var betydligt billigare när det hände nått. Där av en anledning till en 2t fundering. Hade nog handlat en Ktm 690 enduro om jag inte haft en fru som tycker man är för dyr i drift!!!!

300 EXC är en jättebra hoj. 2012 har relativt långa serviceintervaller, kolvbyte kommer först vid 80h. Dock har modellen problem med för klen startmotor så man får kicka igång den när den är kall. Varm fungerar startmotorn oftast. Dock är det som på alla tävlingsmaskiner jäkligt täta oljebyten, så iaf var 5h behöver oljan bytas. Dock är det bara 0.7L olja och inget filter, men orkar man stå och tappa ur oljan en gång varannan vecka så är det en kanonfin hoj att köra landsväg på

//Niklas

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...