LV regga en E-reggad hoj?

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Undrar hur stora chanserna är att lyckas LV regga en E-reggad KTM 620 Supercomp? årsmodell 1994..?

Är det krav på bullerintyg etc?

Får du KTM att utfärda ett COC dokument för vanlig regg så går det men annars är det jobbigt.

Jag hade monterat blinkers och allt enl reglerna och sparat pengarna och jobbet att besiktiga om till att betala böter den dagen en polisman är observant nog att stanna dig och dessutom kolla i tilläggsinfon på regbeviset att det krävs licens och enbart körning i samband med träning och tävling.

Jo, tanken slog mig.....men säg att man t.ex drar till Gotland & bränner grusväg & blir stoppad, vad är det värsta som kan hända, förutsatt att hojen har lampor, blinkers, tuta etc?

I min ungdom åkte jag bra på min E-licens. Var ständigt på väg till tävling/träning med min HVA 125:a. Polisen undrade aldrig något.

Är det bara böter? eller riskerar man körkortet?....

Skulle tro att det bara är böter men ska inte lova något :)

Kan det inte bli problem om man råkar ut för en olycka dock?

Gubblasse måste man inte vara med i en klubb m,m för att du ska kunna säga att du ska till träningen? har för mig att det var en massa kriterier för att du ska ha rätt att framföra den på väg.

Gubblasse måste man inte vara med i en klubb m,m för att du ska kunna säga att du ska till träningen? har för mig att det var en massa kriterier för att du ska ha rätt att framföra den på väg.

Jo sant. Jag var med i Haninge Mk på den tiden. Men den årsavgiften kan man ha råd med.

tror du har helt rätt där har mina pappar ligger någonstans men tror det kräver svemolicens och papper utskrivna på att din hoj är enduroreggad och bes..

som sagt har oxå diskuterat detta med en polare...

tror man klarar sig om men är " ständigt på väg till träning" :D

Man måste vara medlem i SVEMO ansluten mc klubb och inneha licens. Dessutom får fordonet enbart framföras i samband med träning och tävling....

Kör man däremot cykeln med lampor, backspegel, vettig ljudnivå så vill jag se den Snutis Jävlius som bemödar sig att slå ner på detta och ge böter.De absolut flesta poliser jag träffat på har ingen aning om vad E-regg är för något..

Lite jobbigt dock att försöka övertala dom att man är på väg till träning när man är 15~+ mil hemifrån xD

Edit:

Kör man däremot cykeln med lampor, backspegel, vettig ljudnivå så vill jag se den Snutis Jävlius som bemödar sig att slå ner på detta och ge böter.De absolut flesta poliser jag träffat på har ingen aning om vad E-regg är för något..

Ja det är ju en annan sak :) Stod still med min hoj på en parkering en gång i somras och polisen stannade brevid mig och sa nå i stil med "man får inte köra cross på gata"
Jag förklarade att det var en reggad hoj men att skylten och blinkersarna hade trillat bort när jag vurpat, vilket de faktiskt hade gjort... Men det va några veckor innan :rolleyes:
Sen snackade vi lite mer, han trodde att man fick köra oreggat till och från bana... Jag lät han fortsätta tro de.
Han kollade inte mitt k-kort eller nå utan va skittrevlig och sa att jag skulle ta det lugnt och ha så roligt!

Sen fick jag rulla vidare :yoparty

Men man vet ju aldrig vilken polis man träffar på!

Last edited:
ja risken är nog inte så stor att man åker fast. men hur ser det ut när grisen gör en slagning på den det undrar jag. om det står att den är e reg. skulle ju va guld om man visste säkert att det funkar har tankar på köpa enduro typ 450 men dom hjoar som e lv reg är både nyare och dyrare...

Last edited:
2p2 så det är både klubb medlemskap och svemolicens? va var det mer för kriterier?

Mja, för att få licens måste du vara med i en SVEMO-ansluten klubb, licensansvarig i klubben stämplar din ansökan om licens och sedan betalar man en årsavgift för licensen och får en plastbricka med licensnummer och vilken gren licensen gäller för (enduro)
Hojen skall sedan vara e-reggad, besiktigad och trafikförsäkrad och den får endast framföras i trafik i samband med tävling eller träning. (raka spåret till, från och under tävlingen/träningen).

Sedan är det ju en annan femma om man över huvud taget blir stoppad, att man är 15 mil hemifrån kan ju bero på att man är på väg till en träningsbana som befinner sig just 15mil hemifrån.
Har man motardhjul på cykeln kan det å andra sidan väcka lite mera uppmärksamhet om man kör utan blinkers etc.

ja risken är nog inte så stor att man åker fast. men hur ser det ut när grisen gör en slagning på den det undrar jag. om det står att den är e reg. skulle ju va guld om man visste säkert att det funkar har tankar på köpa enduro typ 450 men dom hjoar som e lv reg är både nyare och dyrare...

KTM 525 eller 450 då? :) Finns ju till en vettig peng!

Jag är lite intresserad av vilka böter man skulle få också.. Jag körde förrförra året på en xr600 som var e-reggad men jag la ju på blinkers och allt sånt så...

Blev aldrig stannad.. Men som det disskuteras så är alla poliser olika också.. blev tagen för fortkörning med tung mc när jag hade mellankort och de sa inte ett skit..

Fan va grötigt....men om jag köper en e-reggad hoj med lampor, blinkers, skylt...
Kan jag trafikförsäkra den hos vilket bolag som helst? eller MÅSTE kan ha licens för att kunna göra det?

Fan va grötigt....men om jag köper en e-reggad hoj med lampor, blinkers, skylt...
Kan jag trafikförsäkra den hos vilket bolag som helst? eller MÅSTE kan ha licens för att kunna göra det?

det är bara att försäkra.. inga problem.. Iaf inte för mig när jag gjorde det 2 år sen och det var efter alla jobbiga kraven kom för lv reggning..

Nyheter
BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...

Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär