Det är ganska svårt att lv-regga en cross. Och kostar ett antal tusenlappar. Om man lyckas.
Är det?
1989 köpte jag mig en ny Yamaha YZ 125.
Allt jag behövde göra var att beställa en drös med papper från Hallman & Eneqvist, vilka var generalagent för Yamaha då.
Efter det förreggade jag cykeln, satte på ett 140W SEM-system, lysen, blinkers och reglage från en DT, och sedan var det bara att regbesikta den.
Svårt? -Inte ett dugg. Dyrt? -Allt är relativt, men inte dyrt vad jag kan minnas.
Nu var detta som sagt snart 20 år sedan, så saker och ting kan ha ändrats idag.
Ett hett tips till trådskaparen är att ringa generalagenten ifråga och fråga vad det kostar att få ut dom papper du behöver. Dom vet exakt vilka papper du menar, för det här gör dom flera gånger i månaden om inte oftare.
Därefter ringer du till Vägverket och frågar vad som krävs för att du ska få Enduroregga, alternativt landsvägsregga den.
Ring sedan Svensk Bilprovning, dom kan svara exakt på hur en regbesiktning går till, och vad den kostar.
-Lycka till!
