LV-regga CR500?

hEcYh00k

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
CBR1100XX Blackbird
Tror att detta har varit uppe förrut (kanske var innan forum-krashen?), men hittade inget om det när jag sökte.

Går det att LV-regga en CR500?

Att få en CR500 att viska i 80dB lär det krävas att man täpper igen avgassystemet helt och hållet. Eller det lär ju krävas nått åt det hållet iaf.

För LV reggning behöver du "allt" som sitter på en "vanlig" hoj.
Det är ljudet som är kruxet. Blinkers och allt annat sånt är enkelt att fixa.

Har precis pratat med bilprovningen. Då jag inte kan e-regga min hybrid så funderade jag på LV. Från deras "tekniska upplysning" så fick jag 80dB. Rätt eller fel, det var vad gubben sa till mig.

Det är ju skillnad på typade cyklar och gamla cyklar.. En ny r1'a typas nog in med 80dB skulle jag tro..

farmerlip skrev:
Har precis pratat med bilprovningen. Då jag inte kan e-regga min hybrid så funderade jag på LV. Från deras "tekniska upplysning" så fick jag 80dB. Rätt eller fel, det var vad gubben sa till mig.

När jag kolla runt innan jag regg besikta Husabergaren så fick jag olika svar. Jag fråga deras "tekninska upplysning" sen ringde jag till en besiknings station och fick ett annat svar och jag bestälde tid på den station där jag fråga om bullret och där var det 103db så står det på besiknings pappret i alla fall. Kanske skiljer sig från 4takt och 2takt?

det kan bero på intyget man ska ha från respektive märke. husaberg å ktm har ju sina intyg. men honda 2 takt är jag osäker vad som gäller.

Husaberg och Ktm har intyg för buller till dom nyare mopparna, men på Hondan måste det till ett intyg om buller separat,
Har en polare som skulle till med allt detta, men han gjorde så att han mecka på allt så den gick att enduroregga, ja med lysen, skärmar å allt, å sen besiktigade han det som enduro. Man måste ha licens om man gör så. han satte aldrig på nå fina små hjul, men han körde till och från jobbet allt som oftas och det funka.
Jag hade en KTM 600 för ett antal år sen å på den blev jag stoppad av polisen, då den var enduroreggad, men det var inga problem, dom kolla om jag hade licens och körkort, sen fick jag braka vidare, jag vet inte hur dom ställer sej nuför tiden.

*/ ?>
Nyheter
Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Back