LV-regg kit till CRF450?

Mögel skrev:
Ja vissa har otur.. :arsele :)
Men jag har testat att köra med motocross däck på vägen, Och jag förstår varför man inte får framföra dom på väg, Dom är ju glas hala så det är nog bättre att köpa riktiga däck!!.. :)
funkat fint för mig. Bakdäcket fäster inte så jättebra bara.. :D

philsson skrev:
Bakdäcket fäster inte så jättebra bara.. :D

Nej gasar du lite för mycke i en kurva så ligger du på marken och sprattlar sen... :hihi

Och sen slits däcken fortare än vad väg däck gör!!!

Men du måste väl byta nu om du ska regga om den..??

Last edited:
Mögel skrev:
Nej gasar du lite för mycke i en kurva så ligger du på marken och sprattlar sen... :hihi

Och sen slits däcken fortare än vad väg däck gör!!!

Men du måste väl byta nu om du ska regga om den..??
ja nu har man ju fått reda på det. Men vad ska jag med annat än endurodäck till. Vill ju bara kunna ta mig till banan och kunna köra runt lite.. Därför jag vill köra LV reggat.

:)

motardnisse skrev:
Jo tack, det prövade jag & en kompis men regkillen hade stenkoll och då menade jag stenkoll på däck. Räckte inte ens med att vi slipade bort texten och såg till att däcken var skitiga, han märkte det direkt vilka däck som var på! :död

KulJul! :tungan. Det blev pengar i onödan då . nåja klappa katten :pannkyss

philsson skrev:
ja nu har man ju fått reda på det. Men vad ska jag med annat än endurodäck till. Vill ju bara kunna ta mig till banan och kunna köra runt lite.. Därför jag vill köra LV reggat.

Då räcker det ju med E-regg. Hur många gånger per år blir man stoppad egentligen? Har du otur och blir stoppad säg att du är på väg till en enduro/cross bana whatever.

Hagster skrev:
Då räcker det ju med E-regg. Hur många gånger per år blir man stoppad egentligen? Har du otur och blir stoppad säg att du är på väg till en enduro/cross bana whatever.
om man bara ska ta en runda då? och har vanliga skinnstället på sig. troligt att man ska till träning då. :rolleyes: Polisen må va dumma men ofta försöker vi göra dem dummare än vad dem är.

Hagster skrev:

He he kanske inte om du är vid donken på sveavägen!!!! :tungan

har bara skummat lite lätt...

men för att regga en hojj som inte är avsedd för registrering från början är en relativt dyr process...

däck o lysen o sånt annat krafs är en liten del i pengaväg...

det som är kruxet för att få en rikitg bricka (inte e regga) är att du måsste betala skatt på skiten vilket är det dyra i det hela...

sen är det en massa byrokratiska pappers joddlande en stund... sen borde det inte vara någe problem,

men enligt min erfarenhet så lönar det absolut inte att försöka få bricka på en hoj som inte har om det finns hojjar som har ... ?? öhh .. jag mena :

finns det en likadan hoj med bricka så är den med stor sannolikhet billigare i slutet än att man köper en ex crf 450 utan och sen ska ha bricka...

skrotningsavgift och regbes ... tillkommer...

mitt tipps är att köp en färdigreggad! :banana

ps. hur fasen får man bort att det kommer mail helatiden när man svarar i en tråd? var fixar man det ?

jonko skrev:
ps. hur fasen får man bort att det kommer mail helatiden när man svarar i en tråd? var fixar man det ?

När du svarar på någons inlägg så finns det lite längre ner när du har skrivit ditt meddelande

Trådprenumeration

Och där kan du välja bort mailutskick mm!

ps.

exempel: om man köper två yamaha r6, en för bana och en för gata, dvs en med bricka och en utan. så är båda hojjar identiskt lika med lysen och allt bara det att den som är avsedd för bana inte har ett ramnummer med skatt betalt = att den är betydligt billigare!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT