LV-regg kit till CRF450?

Säker på att det inte bara är E regg?. Och att de finns reggade hojar betyder inte att det är lungt.

Skulle ja haft 80k liggandes så skulle det varit ett alternativ. Men ja tänkte mig en CRF450-02 för 30k sedan ett LV-kit om de finns.

DT125R skrev:
där ser man. Vad jag har lyckats förstå är det bara vissa hojar som tillverkas med den typ av intyg som krävs för en LV registrering. Alltså betyder det inte att det är lika för alla CRF 450. Sen skiljer dedär intygen lite på tillverkningsår också. Nyare offroader har i regel väldigt ofta dessa papper. Har du råd med en 04a? Isf varför inte. Det som krävs för en LV registrering är COC dokumentation ifrån tillverkaren. Har du den så är det en baggis att regga. Tänk på att om hojen är E regg så betyder det inte att den har COC dokument.

Ja du, vet ej om HONDA Sverige har möjlighet att ta fram ett papper pga det är italienska HM som bygger dessa hojar till LV. Det här CoC intyget är bindande för just den hojen med just det chassinumret mm, så för dig är risken stor att du får utföra ett bullerprov mm för en jäkla massa pengar.
Fast visst kan du höra Honda vad de säger, hojar som är LV reggade är ALLTID dyrare än de som är E-reg. Betydligt högre andrahandsvärde på dem.

DT125R skrev:
Skulle ja haft 80k liggandes så skulle det varit ett alternativ. Men ja tänkte mig en CRF450-02 för 30k sedan ett LV-kit om de finns.
Det du kallar "LV kitt" skulle jag vilja säga att det är vanliga articklar du kan inhandla hos i princip vilken hondaåterförsäljare somhälst. Det du behöver för landsvägsregistreringen är:
Belyst hastighetsmätare
Indikatorlampa för helljus
Kedjeskydd
Blinkerts
bromsljuskontakt på frambromsen
parkeringsljus
Glöm inte att allt ska vara emärkt. Jag har säkert glömt något.

motardnisse skrev:
hojar som är LV reggade är ALLTID dyrare än de som är E-reg. Betydligt högre andrahandsvärde på dem.
Oh.. schysst.. då har jag något mer att se fram emot när min hoj är reggad och klar. :D

philsson skrev:
Det du kallar "LV kitt" skulle jag vilja säga att det är vanliga articklar du kan inhandla hos i princip vilken hondaåterförsäljare somhälst. Det du behöver för landsvägsregistreringen är:
Belyst hastighetsmätare
Indikatorlampa för helljus
Kedjeskydd
Blinkerts
bromsljuskontakt på frambromsen
parkeringsljus
Glöm inte att allt ska vara emärkt. Jag har säkert glömt något.

Oh.. schysst.. då har jag något mer att se fram emot när min hoj är reggad och klar. :D

Ja! förmodligen ett bullerintyg också!!

Godkända däck måste det vara bla

Glöm att LV-regga en Cross maskin, däremot kan du E-regga den utan problem. Men det är en annan historia det.

Mvh Mangan

motardnisse skrev:
Ja! förmodligen ett bullerintyg också!!

Godkända däck måste det vara bla
godkända däck?. :brinnerup Vad är det för några i så fall?. Har för tillfället Pierellis hårda endurodäck. Man ska väl inte behöva köra landsvägsdäck? :confused:

philsson skrev:
godkända däck?. :brinnerup Vad är det för några i så fall?. Har för tillfället Pierellis hårda endurodäck. Man ska väl inte behöva köra landsvägsdäck? :confused:
Joo...landsvägs däck skare va...

philsson skrev:

Typ Pirelli MT21 är godkända endurodäck!

Om vi säger så här, knappast de som det står "NOT FOR HIGHWAY USE" på!

motardnisse skrev:

Har inte sett den varningstexten på mina. Ifs har jag inte kollat så noga. Men du säger alltså att inga grovmönstrade "cross/enduro" däck är godkända för landsväg?.. :confused:

motardnisse skrev:

Men det är ju bara att slipa bort så är dom ju godkända sen.. :tungan

Mögel skrev:
Men det är ju bara att slipa bort så är dom ju godkända sen.. :tungan

Jo tack, det prövade jag & en kompis men regkillen hade stenkoll och då menade jag stenkoll på däck. Räckte inte ens med att vi slipade bort texten och såg till att däcken var skitiga, han märkte det direkt vilka däck som var på! :död

motardnisse skrev:
Jo tack, det prövade jag & en kompis men regkillen hade stenkoll och då menade jag stenkoll på däck. Räckte inte ens med att vi slipade bort texten och såg till att däcken var skitiga, han märkte det direkt vilka däck som var på! :död

Ja vissa har otur.. :arsele :)
Men jag har testat att köra med motocross däck på vägen, Och jag förstår varför man inte får framföra dom på väg, Dom är ju glas hala så det är nog bättre att köpa riktiga däck!!.. :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT