Lustig recension av BMW s1000rr i DN

Rubrik = "Smidig högfartsmissil till vardags och på bana" avfyrningskontroll = syftar troligen på sin rubrik

http://www.bmw-motorrad.se/se/sv/in.../s1000rr_equipment.html&prm_action=&notrack=1

[h=3]Quickshifter–Växelassistent[/h]På S 1000 RR, K 1300 S och K 1300 R kan du välja växelassistent som tillval. Vid uppväxling bryter växelassistenten tändningen en bråkdel av en sekund, precis vid växlingsögonblicket och möjliggör därför växling utan koppling eller gasavslag.

Pris
4 450:-

Vad är konstigt med artikeln??
 
Helt klart lustigt att man översätter vedertagna begrepp inom motorvärlden. som Quick shifter och Launch Control men för att nå en så bred publik som möjligt i hängmattorna är det nog lättast för dom att förlöjliga, ohj.. menar försvenska det! :tummenupp
 
Kan vara en av dom få texterna som faktiskt är torrare än dom i motorrad dock så är ju kvalitén på informationen fantasktiskt värdelös!

Känns ffa som att recensenten är ute på väldigt djupt vatten! Lite som att en curlingspelare skulle recensera skridskor bara för att is råkar vara en gemensam nämnare...
 
Kan vara en av dom få texterna som faktiskt är torrare än dom i motorrad dock så är ju kvalitén på informationen fantasktiskt värdelös!

Känns ffa som att recensenten är ute på väldigt djupt vatten! Lite som att en curlingspelare skulle recensera skridskor bara för att is råkar vara en gemensam nämnare...
Ja, en sån där köpt recension lär knappast locka totalt ointresserade att jogga iväg och köpa en spretans hoj alldeles oavsett vad dom skriver. Såna där saker ska skrivas av nördar för nördar :fakta
 
Heter inte Bikes masterskribent Magnus Wallner?
Den konspiratoriskt lagda anar någon typ av släktskap...
 
Rubrik = "Smidig högfartsmissil till vardags och på bana" avfyrningskontroll = syftar troligen på sin rubrik

http://www.bmw-motorrad.se/se/sv/in...012/s1000rr_equipment.html&prm_action=¬rack=1

[h=3]Quickshifter–Växelassistent[/h]På S 1000 RR, K 1300 S och K 1300 R kan du välja växelassistent som tillval. Vid uppväxling bryter växelassistenten tändningen en bråkdel av en sekund, precis vid växlingsögonblicket och möjliggör därför växling utan koppling eller gasavslag.

Pris
4 450:-

Vad är konstigt med artikeln??

Att ingen vettig motorcykelrecencent använder dom svenska termerna, det låter oerhört torrt och tråkigt som nån sa tidigare, inte vidare engagerande...
 
Heter inte Bikes masterskribent Magnus Wallner?
Den konspiratoriskt lagda anar någon typ av släktskap...

Jag har noll koll på tidningen Bike (Svenska alltså). Men killen i fråga verkar köra motorcykel om man ska tro hans krönika som behandlar ämnet solglasögon som går att läsa under mc-artikeln i fråga:

http://www.dn.se/motor/jacques-wallner-funktion-i-all-ara--men-man-vill-ju-se-bra-ut-ocksa

Jag är rätt ljuskänslig (men inte ljusskygg!) och använder ofta solglasögon. Jag har en drös billiga mackglasögon och några riktigt bra från Ray-Ban. När jag kör motorcyklar är det enbart Velodromglasögon som gäller.
 
Vilken konstig diskussion, herregud, artikeln är publicerad i DN en regnig sommar, och därmed tänkt att läsas av den breda 08massan som lite tidsfördriv mellan skurarna.:huvet
 
Det är ju inte alls omöjligt att han i originalartikeln använt engelska ord, men redaktören gett honom påbackning om att han ska använda de svenska termerna.
 
Det är han Grodan Boll som provkört. I normala fall kör han bara choppers.
 
Att ingen vettig motorcykelrecencent använder dom svenska termerna, det låter oerhört torrt och tråkigt som nån sa tidigare, inte vidare engagerande...

Bor vi inte i Sverige???
 
Ja det var ju minstsagt en lite annorlunda vinklad recension av en sporthoj.
Tycker artikelförfattaren fokuserar endel på hur farlig och olämplig den är att köra på gata men att den ändå funkar där..(?)

Den lär väl inte vara så mycket sämre än någon annan modern sporthoj (snarare bättre) så vad vill han ha sagt?

Fast artikeln var lite kul också.

Ingen som googlat på vem Jacques Wallner är???
 
Last edited:
Ja det var ju minstsagt en lite annorlunda vinklad recension av en sporthoj.
Tycker artikelförfattaren fokuserar rätt mycket på hur farlig och olämplig den är att köra på gata..

Den lär väl inte vara så mycket sämre än någon annan modern sporthoj (snarare bättre) så vad vill han ha sagt?

Fast artikeln var lite kul också.

Ingen som googlat på vem Jacques Wallner är???
Alla sporthojar är väl bättre och säkrare att framföra i trafiken än samtliga andra hojar? I lagliga hastigheter så har dom överlägset bäst chassi, bromsar osv än tex en gammal CB, med trumbromsar och spagettichassi, som många skulle anse vara otroligt säker eftersom den inte går så fort...
 
Herre min Gud vilka höga hästar folk här inne vill sitta på!

Usch så hemskt att behöva läsa en artikel i en svensk dagstidning som inte recenserar en sporthoj genom att bränna Sthlm-Nürnberg på 2,5 h och sen gasa satan 14 varv tills titanproteserna i knäna slitits fram! Sen bara tanka jetbränsle, fuck you-burnout:a tillbaka till fjollträsk och sen skriva att den är lite väl tam på högsta växeln när man ligger och trycker i rödmarkerade 14-16k varv och att den låter som en symaskin utan öpphet blÅz!

Känns som att tillväxten av motorjournalister är säkrad, bara rekrytera direkt härifrån sh!
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top