lustgaskit.

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Hejsan alla på SH, undrar om någon vet var man kan köpa ett komplet lustgas kit av märket zex, nos, nx o så vidare för runt 3000kr.

Kitet kan vara tort, annars vått.

Kitet ska lämna nån stanns 10-50hk.

Kitet ska köras på en 1cyl 2T 500cc.

Har sökt o letat men hittar bara för runt 4200kr.

sök beggat på tex. nitrouz hemsida, men det är mest för jänkare och då ganksa stora tuber... har du kollat summit? jegs? Varför torrt? har själv skjutit tre uppsättningar kolvar med ett torrt system, sen byggde jag en helt ny racemotor i min frustration :P

sök beggat på tex. nitrouz hemsida, men det är mest för jänkare och då ganksa stora tuber... har du kollat summit? jegs? Varför torrt? har själv skjutit tre uppsättningar kolvar med ett torrt system, sen byggde jag en helt ny racemotor i min frustration :P

Jo de e ju de som e problemet att jag vill inte ha för stor tub, så funderar på 2-3st AGA kolsyreflaska som jag fyller över lustgasen ifrån.

Flaskan jag tänkte mig va dessa:
( Flaskorna kan användas till de flesta kolsyremaskiner på marknaden, till exempel WasserMaxx, SodaStream och Soda Fresh. Räcker upp till ca 60 liter. )

Angående tort är att de är billigare, kommer så klart kompletera så jag matar på bränsle så de kommer likna ett vått lustgaskitt.

Jag kunde sålt ett komplett kit till dig om du postat några månader tidigare, dock lite för stor tub :/

Oj. Spontant funderar jag på hur en motor på, vad kan det vara, 40-50hk, mår av att få den effekten dubblad, av lustgas.

Hur många motorer har du råd att spränga? 2-t och lustgas är om möjligt ännu mer rasbenäget än 4-t som knappast är känt för att hålla ihop bra när man experimenterar med gas....

Kom igen nu, låt killen få sin lustgas :D Vem vill inte se en gas matad kx500 :hihi

Inte hittat nått på blocket? Mc express?

"Alla motorer tål dubbla effekten" - Småkänd dragracingprofil.
(men man ska inte fråga hur länge...)
* Gäller vid överladdning, och enligt reglementen så går ju lustas under överladdning :)

Kom igen nu, låt killen få sin lustgas :D Vem vill inte se en gas matad kx500 :hihi

Inte hittat nått på blocket? Mc express?

Jag vill se en gasmatad kx500 för backrace.......

Haken är väl att om man tycker 4700kr är dyrt så skall man tänka sig för mer än en gång innan man handlar. Höga förbränningstemp lockar fram det som dödar 2-t snabbast detonationer och borteldad oljefilm på avgassidan. Finns en hel del jänkar som bygger dragrace snöskotrar och annat 2-t som gasmatas men där räknar man livslängd i minuter....:banana

Jag vill se en gasmatad kx500 för backrace.......

Haken är väl att om man tycker 4700kr är dyrt så skall man tänka sig för mer än en gång innan man handlar. Höga förbränningstemp lockar fram det som dödar 2-t snabbast detonationer och borteldad oljefilm på avgassidan. Finns en hel del jänkar som bygger dragrace snöskotrar och annat 2-t som gasmatas men där räknar man livslängd i minuter....:banana

Vad du är tråkig idag boris.
Nu när vi andra har hittat nån som är tillräckligt galen att pröva vad som helst, så tar du ner honom på jorden.:huvet

Men du har säkerligen alldeles rätt...

Vad du är tråkig idag boris.
Nu när vi andra har hittat nån som är tillräckligt galen att pröva vad som helst, så tar du ner honom på jorden.:huvet

Men du har säkerligen alldeles rätt...

Jag skall genast editera mina posts så vi kan få se lite schysta ras på tuben....

Ja vem vill inte se en lustgasmatad kx500a :yoparty

Nje jag tycker inte kittet e dyrt för 5 öre, men ville ha ett billigare system o börja med så får jag se om jag vill uppgradera i frammtiden :banana

Ja vem vill inte se en lustgasmatad kx500a :yoparty

Nje jag tycker inte kittet e dyrt för 5 öre, men ville ha ett billigare system o börja med så får jag se om jag vill uppgradera i frammtiden :banana

Men dåså köp ett 10pack kolvar bli vän med nicasilfirman och kör igång.....

Men dåså köp ett 10pack kolvar bli vän med nicasilfirman och kör igång.....

Vem fasen behöver nicasil o kolvar de e bara till för rikemans pojkarna :yoparty

Jag vill köra på diamanter ju :banana

Synd man inte hade texs 10cyl okså då så man kan lämna in i takt med raserna så man alltid har nån cyl o köra med :Bugar

Back