Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tysken skrev:Är det bara att bulta på grejorna och trycka på knappen eller måste man pilla mycket med bestyckning och andra inställningar?
Systemet är ett Nos Fogger.
Tysken skrev:Är det bara att bulta på grejorna och trycka på knappen eller måste man pilla mycket med bestyckning och andra inställningar?
Systemet är ett Nos Fogger.
tjena! gammal tråd iof. Men jag blir nyfiken när jag såg nos-kit på www.bigccracing.com till HayanVill du vara absolut seriös och bombsäker på vad du pysslar med. Väg den mängd som förbrukas över en bestämd tid. Du ska konsumera 5 viktdelar lustgas för att förbränna 1 viktdel bensin. Observera att jag skrev "viktdel" och inte volym. Väg med våg.
Jag trimmar in mina lustgassystem genom att köra "torrt" i 10 sekunder och samlar upp mängden bensin som kommer ut genom munstyckena. Sen kopplar jag på lustgasen och gör om samma sak och väger lustgasflaskan både före och efter operationen. Koppla bort ena solenoiden medans du mäter på den andra "kretsen". Sprutar det lustgas OCH bensin samtidigt får du en väldigt explosiv blandning i ditt garage - det vill du inte ha.
Räkna med att göra av med "lite" lustgas, men det är det värt. En smält kolv kostar 50 gånger mer.
tjena! gammal tråd iof. Men jag blir nyfiken när jag såg nos-kit på www.bigccracing.com till Hayan
är dessa bara att plug n play? Vad menas med non dry manifold?
Jag har en standard motor med endast slipon, finns det risker?
Kabelbrott på soppapumpen till mitt fogger var orsaken till detta.
tror jag tappar aptiten nu
Va redan????
Vi har ju inte kommit till bilderna där vevstakarna pekar ut genom blocket och det enda som går att rädda är växelådan![]()
Va redan????
Vi har ju inte kommit till bilderna där vevstakarna pekar ut genom blocket och det enda som går att rädda är växelådan![]()
ursprungsfrågan: vad menas med non dry manifold? (lustgas-sammanhang)
förövrigt så har jag varit sugen på turbo i 3 år nu, och vill väl helst ha marklunds std 300 kit. men 53 papp är pengar, dock billiga hk
bygg själv säger folk, men nä, har inte svets eller tålamod
Kollade på www.velocityracing.com och de har ett litet kit till Hayabusa där man inte kompsänker, det låter ju bra om man inte vill mecka så väldigt mycket, ger 240 hk med gatsoppa sägs det.
dollarn är låg och detta kostar ca 25000 sek. Är detta bara amerikanskt skräp eller duger det om man nöjer sig med mindre effekt?
eller är det skadligt att ta ur 240 hk med orginalkomp?
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |
![]() |
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm
Lördag den 17 maj bjuds det... |
![]() |
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |
![]() |
Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT
Yamaha har presenterat 2025... |