Luriga vägavsnitt!

Wivi

Utanlem
Gick med
26 Aug 2007
Ort
Ja
Hoj
(-80, Honda CB 650 R I P) Honda VFR 800 FI
Eller vägsträckor, kurvor som på något vis uppmanar till försiktighet...

Är det någon annan "hojförare" som har reagerat mot delvis ny vägbeläggning på sträckan mellan Kvistofta kyrka och Glumslöv. Tycker det känns som man kör på grusväg trots att den är asfalterad, hojen "ålar" sig fram. Sista kurvan vid golfbanan innan du är framme i Glumslöv, känns det som riktiga hjulspår (och dessutom ligger det en massa rullgrus vid innerkanten). Är det jag som överreagerar??:confused:

Skulle gärna se att fler tipsar om liknade saker på vägarna i/omkring Helsingborg.
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Vad jag har fått höra så är det en ny typ av beläggning som är tänkt att få ner hastigheterna med. (Hojar glattar runt och bilar vill inte ha stenskott) Har en sträcka här vid Furulund som är av samma jävla skit.
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Vad jag har fått höra så är det en ny typ av beläggning som är tänkt att få ner hastigheterna med. (Hojar glattar runt och bilar vill inte ha stenskott) Har en sträcka här vid Furulund som är av samma jävla skit.

Körde gamla goa Häckeberga-Rakan sträckan idag.
Gissa om jag blev förvånad när jag passerade markerad vägsträcka :va
TJÄRA var utlagd över hela vägen :näsblod , gissa om det var slirigt.

Ta det dj...... lugnt just där. Ett tjockt lager ligger 0-50 m fr T-korset.
Fullständigt LIVSFARLIGT! Det verkar som om man vill ta död på hojåkningen, bokstavligt talat.
 

Bifogat

  • tjära.JPG
    tjära.JPG
    63.1 KB · Visningar: 53

Wivi

Utanlem
Gick med
26 Aug 2007
Ort
Ja
Hoj
(-80, Honda CB 650 R I P) Honda VFR 800 FI
För att få bli politiker/beslutsfattare borde det vara krav på en viss intelligensnivå alt grad av konsekvenstänkande!!! På den typen av underlag "ny typ av underlag som skall få ner hastigheterna" känns det ju bättre om du kör fortare (precis som på en grusväg - men jag är ju för feg för att köra så fort ;) ).

Paralleller: "Rillorna" i vägbanan på hallandsåsen som skulle minska risken för vattenplaning.

Politikern i Hbg som av miljöskäl skulle försvåra för motorburna, och få dem att avstå från att köra bil i city gm att förlänga stopptiden vid rödljusen samt göra dem osynkroniserade. *Suck*
 
Last edited:

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Ort
I en liten byhåla
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Nej nej, det är inte för o jävlas....

Bara vänta o se... Det blir världens grepp på den vägen snart. :yoparty

Det är under tiden beläggningen "härdar" som det är slirigt pga ett överskott på sten. De sopar upp det senare. (Hoppas jag...:näsblod )
De hade liknande, men sporadisk lagning mellan Knutstorp o Klåveröd/Stenestad tidigare i vår. En slags "snabellagning" fast på hela vägen :gnissla
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top