Luras försäkringsbolaget?

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
Luras försäkringsbolaget?

Jag fick nyss hem ett försäkringspapper där det stod att jag hade en premie på 7353kr för en hel/hel försäkring. Sedan kikade jag några kolumner åt höger där det stod vad jag skulle ha för månadskostnad, till min förskräckelse stod det att jag skulle betala 816kr/mån vilket blir 9792 på ett år. Kan någon förklara hur i hel****e det går ihop!?

:huvet

Cyren skrev:
2111244 Luras försäkringsbolaget?

Jag fick nyss hem ett försäkringspapper där det stod att jag hade en premie på 7353kr för en hel/hel försäkring. Sedan kikade jag några kolumner åt höger där det stod vad jag skulle ha för månadskostnad, till min förskräckelse stod det att jag skulle betala 816kr/mån vilket blir 9792 på ett år. Kan någon förklara hur i hel****e det går ihop!?

En del bolag tar ut mera april-september, kanske beror på det? Månadsbetalning brukar bara höja premien med 6%

Jag har trygghansa, dom tar mer under april-sep, samt har man autogiro är det premien + 6% över hela året man pröjsar.

Det är inte så att du har missat någt i försäkringsbeskedet?
7353kr kanske bara är en av posterna i försäkringen.

I mitt försäkringsbesked står de olika posterna uppdelade för sig.

Trafik X kr.
Delkasko Y kr .
Vagnskada Z kr.

heathrow skrev:
2111249 En del bolag tar ut mera april-september, kanske beror på det? Månadsbetalning brukar bara höja premien med 6%

Jag har trygghansa, dom tar mer under april-sep, samt har man autogiro är det premien + 6% över hela året man pröjsar.
Ok, men jag tror min premie är "fast".

Förra året så skiljde det bara 581kr mellan årspremien och månadspremien gånger 12. Nu skiljer det 2500spänn!

Förra året hade jag 9499kr årspremie och 840 i månaden, nu 7353kr och 816kr i månaden. Alltså skiljer det 24kr varje månad trots att det skiljer 2000kr i årspremien :4skrika

Någon som förstår logiken

Edit: bolaget är Länsförsäkringar

NoPinky skrev:
2111277 Varför inte ringa försäkringsbolaget och fråga?
Ska göra det, va ute och hämtade posten alldeles nyss. Dom har ju stängt nu men imorgon kommer ingen på länsförsäkringar gå säker :mad:

Jag har inte sett fel på pappret, det är årspremien jag tittat på :4skrika

Försäkringsbolaget hade inte tagit premien för ett helt år utan för 9 månader utav något oförklarlig anledning, inte ens telefonisten jag pratade med visste vad dom höll på med.

Jag som var så glad för att min premie hade sänkts med 2000kr :huvet

nu blir det till att betala 820kr/mån för en jävla 125 med 11kw :4skrika

Cyren skrev:
2119252 Försäkringsbolaget hade inte tagit premien för ett helt år utan för 9 månader utav något oförklarlig anledning, inte ens telefonisten jag pratade med visste vad dom höll på med.

Billigt... Men kom ihåg att du betalar för risken du motsvarar i kollektivet..

Själv är jag bara 377kr/månad/hel i risk med min motard...

:D

//jaG

Cyren skrev:
2119252 Försäkringsbolaget hade inte tagit premien för ett helt år utan för 9 månader utav något oförklarlig anledning, inte ens telefonisten jag pratade med visste vad dom höll på med.

If har ju störtsköna försäkringar för 125or. Kollade förra året åt en sommarjobbare. 1000kr hel/hel

Hårn1 skrev:
2119267 If har ju störtsköna försäkringar för 125or. Kollade förra året åt en sommarjobbare. 1000kr hel/hel
´Åfan, med vilken självrisk då?

iofs spelar det ingen roll då jag inte får bryta min försäkring :mad:

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP