Lurad

sverre

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750-96, (turbo)
OK, jag erkänner:
Jag har blivit lurad, lurad på 1929:- av en nätbutik som säljer sprit.
Butiken har ett namn som kan omskrivas till handlaieuropeiskvaluta.som, se tidigare inlägg.
På deras hemsida kan man läsa:"Vår målsättning är att försöka svara på alla supportfrågor inom 1 dag" men detta gäller tydligen inte mig.
De har registrerat min betalning för att sedan kategoriskt vägrat att svara på mina mail där jag har försökt få fram vad de har gjort med mina pengar.
Det enda svar jag fått är att de inte kan hitta min order.

Fixx här på SH har försökt att hjälpa mig med detta men inte heller han har fått fram några svar.

Så om det finns personer här på SH som har en börs som är för tung eller om ni vill veta hur det känns att bli lurad, så gör gärna en beställning hos dom

/sverre

loser skrev:
En gång till kan det då sägas att Swedie kan hamna i blåsväder när företagsnamn publiceras på siten! :huvet

Varför skulle han?

Jag tror att Sverre skrev detta för att både säga det så inte någon här inne gör samma sak och helt enkelt vill skriva av sig. Tycker Swedie gör ett stort fel om han blir sur över detta på sverre... han ska isåfall bli sur på bolaget och glad på sverre att han säger som det är och var han köpte ifrån så ingen annan blir lurad för att dessa 1900:- tar dem väll rakt ner i fickan och gör nått skoj för det, och mer pengar ska dem inte ha!

Men det kan ju iofs också vara ett lika mycket fel av sverre vilket jag inte har en aning om, men köper man nått för 2 papp så slarvar man inte tycker man som köpare.

Last edited:
sverre skrev:
OK, jag erkänner:
Jag har blivit lurad, lurad på 1929:- av en nätbutik

Jag har blivit lurad med, fast på 600:- av http://www.moto-graphics.com/
Jag beställde handtag och en Tankpad till min R1:a. Hantagen var ok men de skickade en tankpad som det står Honda CBR på och det vill jag ju inte ha. Har mailat till dem 4 gångar och sagt att jag kan skicka tillbaka den i ett kuvert och att de skickar en ny i ett kuvert men de vägrar svara på mitt mail :mad: Tänka på det när ni handlar, det är billigt i USA men det blir problem när något blir fel :huvet

Ni kan nämna företagsnamn, men inte privatpersoners uppgifter. Inte utan tillåtelse.

Tråden kan stå kvar...

Börjar det bli en tendens att gå över till där jag kan råka illa ut, tar jag bort tråden direkt.

Quaya skrev:
Men det kan ju iofs också vara ett lika mycket fel av sverre vilket jag inte har en aning om, men köper man nått för 2 papp så slarvar man inte tycker man som köpare.

Felet som jag gjorde var att jag var godtrogen, blåögd, naiv etc, men efter att ha fått länken här på SH så trodde jag att det skulle funka.
Polisen får nu ta över. De kommer naturligtvis inte att göra något åt mitt enskilda fall men det kanske kan hjälpa någon annan i framtiden.
Hojja lugnt

/sverre

Medin skrev:
Jag har blivit lurad med, fast på 600:- av http://www.moto-graphics.com/
Jag beställde handtag och en Tankpad till min R1:a. Hantagen var ok men de skickade en tankpad som det står Honda CBR på och det vill jag ju inte ha. Har mailat till dem 4 gångar och sagt att jag kan skicka tillbaka den i ett kuvert och att de skickar en ny i ett kuvert men de vägrar svara på mitt mail :mad: Tänka på det när ni handlar, det är billigt i USA men det blir problem när något blir fel :huvet

Haha. Efter det femte mycket vädjande mailet så svarar de tillsisst att de är mycket ledsna att de inte svarat på mailet och säger att de skall skicka en ny tank-pad direkt :banana

Medin skrev:
Haha. Efter det femte mycket vädjande mailet så svarar de tillsisst att de är mycket ledsna att de inte svarat på mailet och säger att de skall skicka en ny tank-pad direkt :banana

Även jag har försökt med vädjande mail men utan resultat. Kan du kanske ge exempel på hur ett "mycket vädjande mail" ser ut :lol

Min far brukar säga att man är bra på att formulera sig om man kan be en person dra åt helvete på ett sådant sätt att personen längtar dit.

/sverre

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...