Lurad!?

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Skickade iväg ett slipon till en K5a, varpå han skulle få betala innan han hämtade ut det, inga pengar kom på kontot och jag har pm`at honom ett flertal gånger! Och inga svar tillbaka :gnissla
Idag ringde dom från Posten och sa att jag kunde hämta den igen för ingen hade löst ut den!

Nu är det ju så att något kan väl ha hänt, men det var ju tur att man begärde att det skulle betalas innan avhämtning!
Pengarna i detta fallet kunde väl kvitta men jag slapp ju skänka bort den till nån!!! :)

Något att tänka på för er som tänkt att skicka, och lägg till 250:- på priset för frakt :gnissla

Hej Du.
Om affären har kostat Dig en massa stålar så får Du väl kräva det av killen/tjejen som skulle köpa prylarna!?
Inte mer än rätt!
Tänkte då på fraktkostnaden, soppapengar till postombud osv.
Lycka till.:tummenupp

Lagom troligt att han hade tänkt att betala för det när han sket i att lösa ut paketen :rolleyes:
Hej Du.
Om affären har kostat Dig en massa stålar så får Du väl kräva det av killen/tjejen som skulle köpa prylarna!?
Inte mer än rätt!

Hej Du.
Inte mer än rätt!

Avtalsbrott, man kan kräva "missdådaren" på de pengar man förlorar p.g.a. att avtalet bryts. Men det kanske krävs kronofogde & tingsrätt innan pengarna kommer fram, och då är det kanske inte riktigt värt jobbet längre... :rolleyes:

knappast lurad, orka bry sig över en sån liten grej...

Han kanske var med om en olycka och ligger på sjukan eller vad fan som helst.. Är la bara att vänta lite till, eller kränga iväg det till nån annan.

Denna form av lurendrejeri var största anledningen till att jag la ner min verksamhet.Man kan ju undra vad folk får ut av att beställa saker som dom aldrig löser ut.sen anger dom falsk adress och har kontantkort så man inte kan skicka faktura på frakten tur och retur.
-peter

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...