Lurad på pengarna vid bilförsäljning.

Vifta lite med Jyrgen
Tanken har slagit mig!

Skriv ansökan om betalningsföreläggande till kronofogden och ställ dig sist i kön bland alla andra som hon inte betalat.
Detta känns som den vägen jag helst går då jag föredrar att hålla mig på rätt sida om lagen. Jag bryr mig inte så mycket om pengarna mera om att hon ska få stå till svars alt få lite besvär av sitt beteende.

Säker på att det inte var hennes gubbe som ringde för att lura dig att posta den där ägarbyteslappen innan du fått alla pengar? :D
Nej tror inte de faktist.

Gör en polisanmälan, om inte annat så för sakens skull. Folk ska inte kunna bete sig hur som helst utan att bli anmälda till polisen.

Om alla säger "äh snuten gör inget ändå" och skiter i att anmäla
Precis de är så jag känner man måste göra något iaf inte bara köra den gamla svenska knyta näven i fickan även fast resultatet blir det samma.

Lånar man ut pengar till okända människor utan referenser
så är det väl inte så konstigt att det blir som det blev. :va
Jag skulle skriva 1700:- under kontot utbildning i min bokföring! :D

Vore du smart och elak skulle du ställt av bilen och fått
tillbaka på skatten innan du skickade in om ägarbyte.
I bästa fall nästan 1 700! (tror jag, fill me in?)
:banana
/e
Låter så dumt när du säger de sådär:D
Den var redan avställd o oförsäkrad så den glädjen fick hon iaf inte.

Tråkigt, men ett besök, hemma hos tanten, där du bestämt säger att nu är det bara att hon följer med till närmaste bankomat/bank och tar ut resterande pengar.

Zigenare ?

Jag tycker som en del andra här. Vet du vart hon bor, åk dit en mörk kväll/natt och muttra av hjulen.
Är dom skapliga får du lätt en tusenlapp eller två. Samt att kärringen inte kan bruka bilen.

Vilken metod du än använder så se till att hålla tråden uppdaterad!

Och tänker du göra något som ens touchar det grå området i vad som är lagligt så gör någon form av research gällande vad det är för dam du har att göra med. Är det någon med kontakter som lätt kanske får för sig dumma saker kanske du ska fundera två gånger.

Men annars gillar jag idén med att sno tillbaka hjulen.

Att utkräva någon form av hämnd känns väldigt lockande muttra av hjulen vore kul fast de var kassa och inte värda några pengar fundera på att slå i en burk surströmming in till kupefiltret.
Men efter lite efterforskning ser hennes släkt träd helt klart lite
Zigenaraktigt ut och de folket är de knappast värt att råka i bråk med.

Ne, där har du fel. Det är datumet på ägarbytes lappen som räknas. Vid den dagen förväntas hon ha en försäkring och hans avslutas automatiskt.
Bra! Men man kan väl inte sitta på lappen hur länge som helst? :va

....knappast värt.....

Precis, vi lider med dig och det kanske räcker?
Alla har blivit lite klokare så nästa gång Astrid Lindgren/Katarina Taikon
kommer för att köpa fordon blir det hårdhandskar på!

:D

/e

Jag pratade med farbror blå idag och man måste ju bara säga de vilket ineffektivt system de jobbar efter man bli imponerad att de ens löser några brott alls.
Och som vi redan visste var detta inget polisiärt ärende:arsele
Det ende de klarar är ju att hålla laserpickan.
Så jag berättade om smitningen från macken och påkörningen, som jag inte visst om de var en luring eller inte.
Jag tänkte polisen borde kunna kolla i datorn om de fått in någon anmälning som stämde med min bil osv.
Men sedär de gick inte! deras system fungerade inte så:D Eftersom de hände i grannstaden fick hon lägga in ett tipps till hela länet där sedan respektive polis fick gå in och kolla.:huvet Vore ju dumt om allt som rörde en viss bil eller viss person skulle komma upp tillsammans.
Hurvida personen var känd av polisen sedan tidigare ville hon heller inte svara på hon tog inte ens mot persnr för att kolla individen register.

KRONOFOGDEN:kär
Jag ska ta tillbaka allt dumt jag någonsin sagt om dessa människor såå jävla trevliga!!!
Visade genuint intresse och på 5 minuter fick vi fram att kärringen hade skulder på 100k+ inga tillgångar några av skulderna var till brottsofferfonden:gnissla var sjukpensionär som jag sa. Och infon som jag lämnade om att hon städade och står som ordförande i hennes mans städ företag tog hon imot med intresse och skulle skicka infon vidare till rätt instans:yoparty

Det känns iaf som en lite seger att veta att jag inte vart blåst av någon PRO nybörjare.
Nu ska jag skita i detta och åka hoj istället:banana

surströmming in till kupefiltret.

Om du hittar ett kupéfilter i en 740 så är du duktig ;)

Klistervikter ("o"balansvikter) på kardan och bakfälgarna (ger bäst effekt bak) är alltid skoj att bjuda på. Klistra fast 100g på polarens 525´a med pheta ali-fälgar, vänster bak om jag kommer ihåg rätt. Han höll på ramla ur stolen i 50km/h och när han passerat 80km/h gjorde han det :D typ

Last edited:
Du måste ju göra något me aset - fyll igen avgasystemet me några tätskumstuber.

Kommer snuten så säger du bara - de e min bil - sen skickar du in ägarbytet

Jag pratade med farbror blå idag och man måste ju bara säga de vilket ineffektivt system de jobbar efter man bli imponerad att de ens löser några brott alls.
Och som vi redan visste var detta inget polisiärt ärende:arsele
Det ende de klarar är ju att hålla laserpickan.
Så jag berättade om smitningen från macken och påkörningen, som jag inte visst om de var en luring eller inte.
Jag tänkte polisen borde kunna kolla i datorn om de fått in någon anmälning som stämde med min bil osv.
Men sedär de gick inte! deras system fungerade inte så:D Eftersom de hände i grannstaden fick hon lägga in ett tipps till hela länet där sedan respektive polis fick gå in och kolla.:huvet Vore ju dumt om allt som rörde en viss bil eller viss person skulle komma upp tillsammans.
Hurvida personen var känd av polisen sedan tidigare ville hon heller inte svara på hon tog inte ens mot persnr för att kolla individen register.

hahaha men tänk dig själv om det skulle ringa massa folk till DIG och gnälla om otrevligheter dom varit med om, så jäääävla taskiga vibbar altså, nä fy attans det är nog likabra att dom slutar svara i telefon helt.. :tungan

Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna