Lurad på pengar

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Tänkte bara om någon varit med om samma sak.
Pratade med en gammal tjejkompis från förr idag. Hon hade lånat ut pengar till killen hon då var tillsammans med och nu hade han dragit och hon fick inte tag på honom. Jag tyckte jag kunde bussa motorcykelpolarna på honom men hon sa det att hon inte visste vad han är kapabel tilll. Tydligen en såndär kriminell kille.

Finns det några sätt att lösa saken utan att någon kan råka illa ut.
Har ni några erfarenheter?

Bikerbitch skrev:
Pratade med en gammal tjejkompis från förr idag. Hon hade lånat ut pengar till killen hon då var tillsammans med och nu hade han dragit och hon fick inte tag på honom. Jag tyckte jag kunde bussa motorcykelpolarna på honom men hon sa det att hon inte visste vad han är kapabel tilll. Tydligen en såndär kriminell kille.

Jag lånade ut till ett ex. Det tog slut och några pengar har inte synts till. Tja va fan det var bara 500:-. Tror dock att utgången varit densamma även om man lagt till en nolla eller två på beloppet.

Finns kvitto...gå till fogden.

Jo, men den killen var inte kriminell eller misstänkt farlig. Bara spelberoende...
Han ville låna till mat, så jag handlade för en 500 till honom.

Min metod: Tjata hål i huvudet. Tala om för personen hur mycket de pengarna fattas i ens egen ekonomi.

I detta fall: Har de några papper skrivna på summan kan man vända sig till kronofogden/inkasso.

(Om han är kriminell, indrivare som talar samma "språk"?)

Det kan vara tack och adjöss med stålarna och ibland får man finna sig i att bli blåst och lära sig av misstagen. :(

Jag är tveksam till att det finns något kvitto skrivet dessvärre.
Det är säkert kört, men tänkte ändå om det fanns några tips på vad man kan göra. Hon får inte tag på honom så antagligen har han bytt mobilnummer.

Inte för att va sån men vad gör hon med en kriminell snubbe och varför lånar hon ut pengar till honom? Det är nästan så man vill säga skyll dig själv!

Pengarna blir nog svårt att få tillbaks om man inte vill använda sig av kriminella metoder.

Tjoffe skrev:
Inte för att va sån men vad gör hon med en kriminell snubbe och varför lånar hon ut pengar till honom? Det är nästan så man vill säga skyll dig själv!
Pengarna blir nog svårt att få tillbaks om man inte vill använda sig av kriminella metoder.

Det frågade jag också. Kärleken är blind ibland tyvärr. Man litar på folk lite för mycket..

Man ska väl sätta hårt mot hårt?

Surt det där, att bli av med sina pengar och inte få något för dem. Jag känner att jag gärna vill hjälpa till, så här kommer mitt bidrag:

Livets Hårda Skola

Intyg om fullgjorda kurser

Härmed intygas att NN genomfört kursen Privatekonomi 1A med godkänt resultat. NN kommer i fortsättningen inte att låna ut pengar till kriminella män kapabla att utföra gärningar hon inte ens kan föreställa sig.

ORT DATUM

NAMN, examinator

Sådär! Kopiera över i ett word-dokument, komplettera med rätt namn, ort och datum, snygga till layouten och helt plötsligt har din kompis en punkt till i sin CV! :banana

Last edited:
Bikerbitch skrev:
Ja inte är det jag iallafall. Jag har svårt för killar som är kriminella. Förstår inte riktigt grejen att falla för såna.

Fast ibland händer det väl ändå att man faller innan man fattar att karln är kriminell?
Eller blir han kriminell under tiden man är ihop.

Det är ju inte direkt en homogen grupp dedäringa kriminella rackarna...

Dessutom så är man ju kriminell när man bryter mot lagen, då räknas ju skattefusk och fortkörning också.

Fast falla för någon "bara för att" killen är kriminell är ju en grej som är svår att förstå, och det var väl det du menade, anar jag. :)

Flamma77 skrev:
Fast falla för någon "bara för att" killen är kriminell är ju en grej som är svår att förstå, och det var väl det du menade, anar jag. :)
Jo. Många ladies vet ju om att dom är kriminella och det är just det jag inte begriper.

Om man ringer kronofogden då, kan dom göra något?

Bikerbitch skrev:
Jo. Många ladies vet ju om att dom är kriminella och det är just det jag inte begriper.

Om man ringer kronofogden då, kan dom göra något?

Jadå.. De kan hjälpa om det finns vittnen eller papper...

Be henne ringa och prata med dem iaf...

Bikerbitch skrev:

Har råkat ut för samma sak. lånade ut pengar för 3.5 år sen har ännu inte sett röken av dom.Har försökt att prata med stolpskottet :kocko ifråga,
men då sa han att han skulle anmäla mig för olaga hot.

pucko skrev:
Har råkat ut för samma sak. lånade ut pengar för 3.5 år sen har ännu inte sett röken av dom.Har försökt att prata med stolpskottet :kocko ifråga,
men då sa han att han skulle anmäla mig för olaga hot.

Jo, du lär ju tänka på hur du uttrycker dig.
Hotar man med olagliga repressalier är det olaga hot. Om du hotar med lagliga åtgärder så är det inte det... :tummenupp

Flamma77 skrev:
Jo, du lär ju tänka på hur du uttrycker dig.
Hotar man med olagliga repressalier är det olaga hot. Om du hotar med lagliga åtgärder så är det inte det... :tummenupp

Jag kan säga att jag sa inget olagligt. jag varken hotade eller var otrevlig.
Och han vet att jag inte är våldsam av mig. kan dock i vilket fall säga att jag ville ha mina pengar.

pucko skrev:
Jag kan säga att jag sa inget olagligt. jag varken hotade eller var otrevlig.
Och han vet att jag inte är våldsam av mig. kan dock i vilket fall säga att jag ville ha mina pengar.

Jo, då var det inte ens ett laga hot... utan en påminnelse.
Vilka puckon det finns!
Tråkigt för dig.
Prova med "tjata hål i huvudet-metoden". :)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg