Lurad på flygbiljetter!

• Thread starter Thread starter Smagatusk
  • Start date Start date

Smagatusk

Guest
Nja... Inte lurad direkt, men jag tycker allt är jävligt konstigt med sökningarna efter flygbiljetter på nätet.

Ska flyga till Adelaide, Australien i februari nästa år. Sökt på momondo.se, billigaflyg.se och lite andra siter här hemma, i Danmark och i England (hört att det kunde vara billigare att beställa därifrån). Nu till grejen...

Priserna varierar! Och då menar jag inte från sökmotor till sökmotor (förvisso det också), utan från dag till dag på samma site. En dag kostar de 10.200:- och nästa 13.000:- för att sen variera ytterligare lite upp och lite ner. Är ju som att kasta dart på fyllan. När ska man släppa pilen för att träffa Bulls-Eye?:4skrika
En polare som flyger väldigt mycket till Thailand har berättat att han upplever det som att han ofta får billigare priser vid en sökning från den dator han brukar beställa biljetterna ifrån. Känner sökmotorerna igen IP-adressen eller nåt? :va

Hur ska jag göra för att hitta den billigaste biljetten? Vilka sökmotorer använder ni er utav?

Hils
Mange

Var det SJ tro som kände av hur populära vissa resor va och höjde priset på dom? :va Inte alls omöjligt att flygbranschen gör samma sak. Kanske till och med sökmotorerna gör det själva, och tar mellanskillnaden själv?

Var det SJ tro som kände av hur populära vissa resor va och höjde priset på dom? :va Inte alls omöjligt att flygbranschen gör samma sak. Kanske till och med sökmotorerna gör det själva, och tar mellanskillnaden själv?

Det är också en sak jag reagerat på. Väldigt många sökmotorer påstår sig vara gratis. Hur fan kan då priserna skilja sig så mycket mellan dem? Vi snackar flera tusen.

Var nån site som förmedlade hotell som lägger högre pris på Mac användare än PC användare då Mac-användarna har högre snitt inkomst. Jag tycker förövrigt att mycket av sökmotorerna funkar halvbra och man ofta kan hitta bättre priser själv.

Var nån site som förmedlade hotell som lägger högre pris på Mac användare än PC användare då Mac-användarna har högre snitt inkomst. Jag tycker förövrigt att mycket av sökmotorerna funkar halvbra och man ofta kan hitta bättre priser själv.

Vad menar du med själv? Söka bolag för bolag? :3freak Fan jag ska åka nästa år, ju. :D

Jag testar ett fåtal bolag, inte alla ;).

Mc-försäkringen testade jag, hmm, Compricer tror jag och deras förslag var på nästan 8000 och själv hittade jag försäkringar på egen hand på både under 3000 och under 5000 :rock

Vad menar du med själv? Söka bolag för bolag? :3freak Fan jag ska åka nästa år, ju. :D
Du söker via supersavertravel tex, får bästa pris på Thai Air. Då är det bara gå direkt till Thai Air och köpa biljetten så har du sparat en slant.

Var nån site som förmedlade hotell som lägger högre pris på Mac användare än PC användare då Mac-användarna har högre snitt inkomst.

Nja, inte högre pris för samma hotell, men dom föreslog dyrare hotell för mac användarna, åtminstone är det det dom säger...

http://www.svd.se/naringsliv/digitalt/dar-bor-mac-anvandare-dyrare_7306657.svd

Användare av Mac betalar mellan 20 och 30 procent mer för en hotellnatt än pc-ägare. Upptäckten har fått den amerikanska sökmotorn Orbitz att styra Apples kunder till dyrare hotell. Det skriver Wall Street Journal.

Du söker via supersavertravel tex, får bästa pris på Thai Air.

Kollade hemresa den 27:e augusti, den enda dagen då priset ligger två, tre gånger under ordinarie pris på Norwegian från ett helt annat resmål. Tur att man har semester då och kan vara flexibel vad gäller resande.
Bra med resesökmotorer!

Nja, inte högre pris för samma hotell, men dom föreslog dyrare hotell för mac användarna, åtminstone är det det dom säger...

http://www.svd.se/naringsliv/digitalt/dar-bor-mac-anvandare-dyrare_7306657.svd

Användare av Mac betalar mellan 20 och 30 procent mer för en hotellnatt än pc-ägare. Upptäckten har fått den amerikanska sökmotorn Orbitz att styra Apples kunder till dyrare hotell. Det skriver Wall Street Journal.

Det var ju det jag mennade i vart fall och det är ju det som räknas :gnissla

Finns ju en anldening till varför Google bla säljer information om sina användare. Google största inkomstkälla.
Dom säljer det till länder där sådant är lagligt, dom ändrar även kartor vart gränser går mm efter vad "beställaren" vill.
Så varför skulle inte flygresor kunna ändra pris beroende på dator, antal klicks mm.
Internet är bra, men när det kontrolleras utav 10st amerikanska bolar så kan det ske missvisningar.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien