Lurad...? Någon som jobbar på telia eller dyl. telefonbolag?

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Har handlat en dator via en annons, men tror att jag blivit blåst. Satte in 3k som förskottsbetalning, resten skulle betalas när jag fått datorn. Har dock inte sett röken av någon dator, men har kontakt med killen via msn som hela tiden lovar att han ska sätta tillbaka pengarna eftersom något skitit sig med datorn(han kommer med ena rövarhistorien efter den andra), men inget händer. Har väntat i flera veckor nu, och mitt tålamod är slut. Har hans hemnummer, men kan inte få fram någon adress då han har valt att inte vara med på gulasidorna etc.
Vore oerhört tacksam om någon skulle kunna hjälpa mig att få fram de här uppgifterna, pm:a isf. så får ni numret.

/arg och besviken

(Bespara er från kommentarerna att 3 000 inte så är så mycket pengar, för det är det för mig som ftf studerar.)

1. Hota med bedrägerianmälan
2. Gör en bedrägerianmälan, inkludera telefonnumret
3. Tjata på polisen
4. Lycka till
5. 3000 är mycket pengar

Ring detta nummer och berätta som det är.

Du skulle köpa en dator, satte in pengarna och blev blåst - Bedrägeri.

08-401 00 00

[Polisen i centrala Sthlm]

Markus skrev:
11414 är det nya polisnumret. :kocko på dig själv. :hihi
Ring 112 och anmäl det som ett pågående bedrägeri.

112 funkar inget vidare, dom sätte mig bara på "hold" var det än är.
Inte ens när jag anmälde ett rattfyllo så slapp jag sitta på hold :mad:.

Slita snacka skit nu, 11414 är enoro inte pappa blå :rolleyes:

The-PatriX skrev:
112 funkar inget vidare, dom sätte mig bara på "hold" var det än är.
Inte ens när jag anmälde ett rattfyllo så slapp jag sitta på hold :mad:.

Jag tyckte du sade att du alltid kom fram...? :hihi

The-PatriX skrev:
Slita snacka skit nu, 11414 är enoro inte pappa blå :rolleyes:

Enoro är det inte, det kan jag garantera. :tungan Pröva och ring så får du se förresten, det är till polisen.

Markus skrev:
Jag tyckte du sade att du alltid kom fram...? :hihi

PÅ 112 JA :mad: :fakta

Men som sagt, ring polis och anmäl bedrägeriet, antagligen flera som har blivit blåsa av den killen så det finns nog flera anmälningar mot han.

Spiken skrev:
Har handlat en dator via en annons, men tror att jag blivit blåst. Satte in 3k som förskottsbetalning, resten skulle betalas när jag fått datorn. Har dock inte sett röken av någon dator, men har kontakt med killen via msn som hela tiden lovar att han ska sätta tillbaka pengarna eftersom något skitit sig med datorn(han kommer med ena rövarhistorien efter den andra), men inget händer. Har väntat i flera veckor nu, och mitt tålamod är slut. Har hans hemnummer, men kan inte få fram någon adress då han har valt att inte vara med på gulasidorna etc.
Vore oerhört tacksam om någon skulle kunna hjälpa mig att få fram de här uppgifterna, pm:a isf. så får ni numret.

/arg och besviken

(Bespara er från kommentarerna att 3 000 inte så är så mycket pengar, för det är det för mig som ftf studerar.)
Säg till han att har du inte pengarna inom 48 timmar så blir det en polisanmälan.

Jag jobbar för telia... men kan inte ge ut uppgifter om det är hemligt nummer, men om jag får nummret kan jag kolla hur det ser ut !

Spiken skrev:

/arg och besviken

Vet du vilken stad idioten är ifrån?
Trött på att jämt höra att folk blir lurade :kulspruta

Nyheter
Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!