Lura rödljus med magnet, bra eller katastrof?

Skaffa HD, 15 kg gjutjärnskakor som susar runt mellan fossingarna. Jag har aldrig någe problem med sussande rödljus :D

PICT1726.jpg

Det verkar som man får välja. Körglädje vs. rödljusproblematik :tungan

/ Jens

Här nere funkar det att blinka med hel lyset.

Det finns en ganska intressant artikel om trafikljus på dn.se. :tummenupp

Artikeln heter ljushuvud och jag citerar:

"- Jag har hört att om man blinkar med helljuset så blir det grönt. Ibland funkar det, säger taxichauffören.

- Ha, säger Jan Björck på trafikkontoret när jag vidarebefordrar teorin. Javisst! Och om man tutade vid rödljus fick man också grönt, men det fick vi sluta med för måsarnas skull!

Är det sant? frågar jag förskräckt.

- Nej ..."

Last edited:
Vad är det med folk och rödljus egentligen? :va Slår den inte om så kollar man om det kommer nån bil sen kör man.. vad är problemet?

"Det kostar faktiskt körkortet om man åker dit och man får jätte mycket böter ojojoj"

Ja men precis. Först uppfattade jag både denna och den andra rödljustråden som högst hypotetiska men det verkar nästan som om folk står och väntar vid rödljuset och sen vänder och kör hem om det inte slår om. :va

Jag brukar ge det max 30 sekunder. Haffa är ett större hot om de smyger upp bakom en när man står stilla. Om man inte har rent mjöl i påsen då(dvs miniskylt etc :ajjabajja).

Problemet som jag har upplevt är att det kommer bilar från alla håll utom mitt. Då blir jag stående och får vänta tills det kommer en bil som ska åt samma håll som jag.

Kan man få tips på var man hittar en sådan här magnet? Biltema?

Jag kör ganska mycket i stan (Göteborg) och upplever problemet rätt så frekvent. Hög markfrigång och liten spis... :gnissla

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien