Lundh till Worldsbk!!

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Jisses! klart en av de värre kamikaze attacker man skådat!!

Marco o Sykes :yoparty
 

Tomicke

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2012
Ort
Säffle
Hoj
Softail
Hmmmm.... nu tycker jag du är liiiiite neggo här; ny klass, ny hoj, nytt team (som inte är ett fett vinnarteam) = inte lätt!
Helt ok tycker jag!:tummenupp

lite neggo?
Inte är bra kolla statestiken på perugia!
Han ska inte vara så myckei efter. ny klass, ny hoj etc etc de spelar ingen roll.
Och han kan under inga omständigheter va nöjd med detta.
Nej ja hoppas att vi får se en helt ny lund till Tyskland.

Lund har varit ute så mycket nu och han ska ha tempot i kroppen

Tycker du det är helt ok? då är du patriot :)
 

Hänz

kRÄnKt!
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Sthlm
Hoj
GSXR
Hörde detta av en vän idag :) lite sent då det börjat diskuteras om hans körning, men riktigt kul att en svensk kör med världseliten:tummenupp
 

Tomicke

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2012
Ort
Säffle
Hoj
Softail
Bra presterat trots 20 km/h lägre Top Speed än Biaggi! Hänger säkert lite på bromspunkter iof och Biaggi behöver visst justera sin lite :rolleyes: :D

Jag tyckar att det är skitkul med en svensk i WSBK iaf. Hoppas att det blir en fortsättning! Go Lundh!!!

Klart det är kul med Svenskar i SBK och FIM
Och ja hoppas det blir en grundlig analys av dagen.
Och en ny taggad Lund till Tyskland.
 

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Ort
Malmö ...ungefär
Hoj
FZR skrot
Jisses! klart en av de värre kamikaze attacker man skådat!!
Det går ju inte att lägga huvudansvaret på någon annan än Biaggi, ...men upprinnelsen är ju att han överraskas av Reas ologiska knastinåtvikande spår och tappar sin bromspunkt, och därefter är passagerare. Inte första gången Reas hittepåspår får vurpföljder för andra.
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Det går ju inte att lägga huvudansvaret på någon annan än Biaggi, ...men upprinnelsen är ju att han överraskas av Reas ologiska knastinåtvikande spår och tappar sin bromspunkt, och därefter är passagerare. Inte första gången Reas hittepåspår får vurpföljder för andra.

Biaggi skyller på skit på banan. Kan det vara så?
- Blaming a lack of grip on the dirtier side of the circuit for being unable to stop in time, Biaggi subsequently slammed into the back of the innocent Leon Haslam, sending both barrelling out of the race.

http://www.crash.net/world+superbikes/news/183258/1/biaggi_apologises_to_haslam_loses_lead.html
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Biaggi skyller på skit på banan. Kan det vara så?
- Blaming a lack of grip on the dirtier side of the circuit for being unable to stop in time, Biaggi subsequently slammed into the back of the innocent Leon Haslam, sending both barrelling out of the race.

http://www.crash.net/world+superbikes/news/183258/1/biaggi_apologises_to_haslam_loses_lead.html

Tror citatet exkluderar det uppenbara att han såklart missbedömde omkörningen. Ser ut som att han blev spookad vid omkörningen där han nästan touchar Rea, och helt enkelt tar till bromsgreppet lite för sent.

Ibland tycker jag bara en sån här grej är det mest uppenbara. Oavsett vad skvallerpressen tar till.
 

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Ort
i Hus
Hoj
CBR600RR och VFR750F
Att skylla på Rea är inte riktigt rätt i mina ögon
Rea täcker upp sitt spår, då har förmodligen har hört Biaggi's V4 och vet att den är snabbare.
Det skulle jag, och förmodligen ni med, ha gjort.
Och det skulle definitivt Biaggi också ha gjort.

Men Biaggi ska ha massor av kred för att han sprintade över till Leon och checkade så han var ok.
Biaggi's generella attityd på senare tid har ändrats till det bättre. Kan han ha mognat lite tro? :)
 

Steny

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2003
Ort
Kalix
Hoj
Helt Nytt
Klart det är kul med Svenskar i SBK och FIM
Och ja hoppas det blir en grundlig analys av dagen.
Och en ny taggad Lund till Tyskland.

Det är inte TOm Sykes hoj han kört. Skulle han ha haft topp material hade det säkert gjort mer än en sekund. Glöm inte hur mycket mer Know How det finns i topp teamen motför små skruttiga köpeteam.
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Tycker du det är helt ok? då är du patriot :)

Nej, jag är aktiv RR-förare. Vad är du? :)

Och yes, jag tycker det är ett helt ok resultat av Lundh. Statistiken du syftar på visar t.ex. att Alex i de olika sektorerna är några tiondelar efter en förare som John Hopkins. Och han är ju rätt ok....
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Rea täcker upp sitt spår, då har förmodligen har hört Biaggi's V4 och vet att den är snabbare.
Det skulle jag, och förmodligen ni med, ha gjort.

Dålig sportsmanship, dålig racecraft tycker jag. Om man mitt i loppet hör någon komma upp bakom sig, och är på gång att göra en omkörning, så går man inte ut och täcker upp sitt spår, det anser jag vara dåligt! Är man för långsam så får man finna sig i att bli omkörd. Om alla skulle åka runt och "täcka upp sitt spår" och därför ständigt avvika från den naturliga racinglinjen, skulle det bli väldigt farligt att köra racing. Rea är ju nästan inne på depåinfarten! Vaffan gör han där???? Dåligt (iaf som det ser ut på videon tidigare, såg inte racet live)!!! Anser jag!
 

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Ort
Nybro
Hoj
ZX-6R SST 600
Kunde inte se att de hade kontakt på repriserna på Eurosport.

Förstår inte varför Biaggi inte bara kunde säga att han gjorde ett misstag, sånt händer alla. Istället ska det skyllas på ditten och datten.

Han säger visst att det är han som gör ett misstag. Följ den störste på Twitter så du hänger med. ;)

Max Biaggi ‏@maxbiaggi
Bad Race2 in Moscow. I make mistake on the brakes and crash in to @realleonhaslam I'm sorry for him and already apologize. Hope for German
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Han säger visst att det är han som gör ett misstag. Följ den störste på Twitter så du hänger med. ;)
Klart jag följer Biaggi :)

Tyvärr så förstör Twitter all spänning för de race (läs BSB) som man väntar på att ladda ner så jag har inte varit inne sen i går.

Stort av Biaggi! :tummenupp
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top