Lundgrens CRM projekt

Det där blir nog jävligt bra, med tanke på att crm måste ha de fulaste kylarvingarna någonsin :hihi
You don't say. :hihi

Tanken ser väldigt knepig ut nu men det är gjort ca 0.5 timmes jobb av ca 20-30 så den är i väldigt tidigt stadie. :hihi

EDIT: Skall även tillägga att den ser lite lång ut på skissen men ni fattar vinken iaf.
 
Som Tapper säger så blir det LD på i princip hela hojen utom framlyset, det får vara kvar. Men kommer nog även göra framskärmen som det ser ut nu. :) Klar till den 24? No way in hell! :D
 
mumsigt! Imponerad att du ger dig på att plasta så mycket :D
Om gaffeln är mkt längre än originalet så kan du ju alltid fixa styrhöjare och på så sätt få upp gafflarna lite till i styrkronorna. Hojen ska ju ha lite framåtlut om du ska köra den som motard ;)
 
mumsigt! Imponerad att du ger dig på att plasta så mycket :D
Om gaffeln är mkt längre än originalet så kan du ju alltid fixa styrhöjare och på så sätt få upp gafflarna lite till i styrkronorna. Hojen ska ju ha lite framåtlut om du ska köra den som motard ;)
Blir ju lite styrhöjare i convertern mellan 22mm styre till 28mm. Och gafflarna är redan upptryckta en aning i kronorna men längden kommer inte vara något problem tror jag inte, sådan stor skillnad är det inte.

Grejar lite smått idag. Tanken börjar gå åt rätt håll iaf. :)
 
Gaffeln kommer från en Honda cr 250 -90.

Tänk på att axeln till dessa gafflar är längre samt en aning grövre. Sen passar ju inte bromsok mm heller. Annars är den hyffsat lättanpassad.

Skiten jag limmar tar längre tid än förväntat. :huvet Så updaten kommer inte förns sent ikväll. Då ska jag väl ha hunnit göra lite iaf.

Läs ALLA sidor ^^
 
Update 22-01-08

Jaha då har man grejjat lite till då. Tanken börjar ta form nu iaf vänstersidan. Högersidan har jag inte jobbat med lika mycket för det är ännu osäkert på hur det blir på den sidan. (hemliga planer, och nej jag skall inte köra med olika vingar. :rolleyes:)




Så ser tanken ut efter en massa sågande, raspande och slipande. :) Den är fortfarande lite lång och lite fel form på den, sen ska det limmas på lite mer framför den eller vad man skall säga för att det skall gå i lite mer än 2 liter i den. :hihi



Här är mallen jag använde som kylvinge för att visa hur mycket ungefär av tanken som kommer synas. Denna skall jag börja på nu och forma till ordentlig from.



Ungefär såhär blir den breddmässigt. OBS den lutar nu för att kylvingen tyngde ner den så pass. Hoppas att detta kommer göra att den känns lite smidigare. Iofs är den redan smidig men man kan aldrig få en hoj för smidig. :)





Här är Förgasaren som jag glömt visa upp. En mikuni TM34 flatside

Allt för idag. Hoppas på att kunna uppdatera redan imorgon.
 
Jaha då har man grejjat lite till då. Tanken börjar ta form nu iaf vänstersidan. Högersidan har jag inte jobbat med lika mycket för det är ännu osäkert på hur det blir på den sidan. (hemliga planer, och nej jag skall inte köra med olika vingar. :rolleyes:)




Så ser tanken ut efter en massa sågande, raspande och slipande. :) Den är fortfarande lite lång och lite fel form på den, sen ska det limmas på lite mer framför den eller vad man skall säga för att det skall gå i lite mer än 2 liter i den. :hihi



Här är mallen jag använde som kylvinge för att visa hur mycket ungefär av tanken som kommer synas. Denna skall jag börja på nu och forma till ordentlig from.



Ungefär såhär blir den breddmässigt. OBS den lutar nu för att kylvingen tyngde ner den så pass. Hoppas att detta kommer göra att den känns lite smidigare. Iofs är den redan smidig men man kan aldrig få en hoj för smidig. :)




Här är Förgasaren som jag glömt visa upp. En mikuni TM34 flatside

Allt för idag. Hoppas på att kunna uppdatera redan imorgon.

Sweeet!:yoparty Fräscht med tanken:tuttar Får vi se en fin design på vingar? Göra själv eller köpa?
 
är inte motorn lite för tam för att sätta dit en 34 mm ? hade inte någon räknat ut här på sh att 30 mm var max/bäst eller vad det nu var för en crm? :P
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top