Lundgrens CRM projekt

tror inte de finns några intressant bilder att visa. fast han där lundgren är lurig så man vet aldrig.

men dedär avslöjandet han pratar om är nånting ni inte vill veta. HAN ÄR GALEN:huvet
 
Har inte läst tråden, men jag tror han stoppar en cr 500 motor i den stackars CRM-ramen :gråta
 
Update 31/03/08

Jaha då uppdaterar jag läget här då.

Bilderna som kommer idag är inga roliga direkt tyvärr men det får ni leva med.

Efter att ha gjort en del efterforskningar och läst en del recensioner om CRM:en både 125:an och 250:n har jag fått det bekräftat att det är samma ram på dem.

Coolt tänkte jag, det bådar ju bra för motoruppgradering. Funderat lite nu och man får ju pynta ganska mycket stålars för att få en bra motor (har ju inte varit något problem hittills men :rolleyes:) och jag har ju tidigare haft tanken att hysta i en CR 125cc motor.

Men så tänkte jag även där, hur jävla kul är det med en liten 125cc när man kan köra en 650mm. Samt hur kul är det med 125:an efter att man kört 500:an :rolleyes: Så då började jag tänka i andra banor. 125:an har samma ram som 250:n. Hmmm :fattartil Put the two togehter!

Så därför kommer jag göra några ramförstärkningar på några utvalda ställen, visst ramen kommer fortfarande inte vara top of the line men spelar det verkligen så stor roll på en gatmoppe? Iom att CRM 250 motorn sitter i samma ram vilket bådar gott för just vridmomentet.

Denna kommer efter det registreras som Ombyggt fordon via SFRO, skall ju egentligen göras redan nu med USD gaffel och motardsulor bland annat. Krav vid motorbyte är max 20% mer effekt samt max 20% mer vridmoment. Iom ljudkraven så kommer den fortfarande registreras på en begränsad effekt likt KTM/Husaberg mm på runt 3kw-6kw vilket gör att den kommer gå igenom effektmässigt. Vridmomentet är ju heller inga större problem att få ner för besiktningen...

Bromssystem kommer också uppdateras, iaf fram. Bak ser jag ingen mening med att uppdatera. Har landat ett Braking 4 kolvsok är så det kommer garanterat ge bättre grepp än original som är så superbra. :rolleyes:

Fjädringskomponenter är ännu oklart. Kommer köra med det jag har så länge så får vi se om jag uppdaterar det efter hand. Bör ju göras då det fortfarande är gammal fjädring på den. Så en nyare gaffel kommer det nog investeras i.

Just nu håller jag på med anpassningen av framgaffeln, har fått hem distanser och väntar nu på lager.

Sedan var jag också och hämtade en till bakram idag som jag fick för bra peng. En Aluminiumram och roligt att märka skillnaden i vikt. Pappret och tejpen som var runt den vägde nästan lika mycket som ramen själv. :hihi

Men blev tyvärr inga bilder idag då jag inte hittar sladden i en hast. :( Skall försöka leta upp den imorn. Men är som sagt ändå inga roliga bilder.

Det får väl vara allt så länge.

Har inte läst tråden, men jag tror han stoppar en cr 500 motor i den stackars CRM-ramen :gråta
Riktigt så kul ska vi inte ha det. :D

fan jag vill se bilder! :huvet
Tyvärr. :( När man är ute och tar bilder och allt. :huvet Finns det någon sak man kan köpa som man för in minneskortet i istället. Känner att en stationär enhet skulle vara bättre till mig. :rolleyes:
 
Last edited:
synd med bilderna

men jag länkade ju till en minneskortläsare :)
 
Då har jag en snabb lösning, ge mig allt du äger så jävlar ska ni få se på verkstad:arsele
 
Det projektet börjar snart. ;)

och planeras vara klart år 2015 men blir klart år 2032? :D :tungan

Anledning till försening: kan inte välja vilket däcksmönster som passar bäst till det kopplingshandtaget jag kanske tänkte köpa om det passar till Firebladebakdelen jag kanske tänkte köpa om den passar till den hypermodifierade och lätta Monkeybiketanken i kolfiber:D
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top