(lumpen) Söker Stridsbåtsförare....

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
Tjenare gott folk,

efter att ha f#¤%at upp mig på konditionscykeln på mönstringen blev det ingen jägartjänst utan stridsfordonsplutonsbefäl, men då jag även ska på extramönstringen till stridsbåtsförare tänkte jag höra om någon här möjligtvis gjort den tjänsten? Skulle få mer info om tjänsten och vad extramönstringen innebär någon månad innan själv extramönstringen, men då detta är först i januari nästa år tänkte jag höra om någon här visste något om saken (om det inte verkar passa är det bättre å tacka nej redan nu så att någon annan får min plats...) Och ja, jag har sökt på webben men hittar absolut fuck-all.... :argpådato

Tänker även pröva min lycka på ett miltärinriktat forum, men där är folk så otrevliga (till skillnad från här :banana)

mini-knutten skrev:
2133074 Tjenare gott folk,

efter att ha f#¤%at upp mig på konditionscykeln på mönstringen blev det ingen jägartjänst utan stridsfordonsplutonsbefäl, men då jag även ska på extramönstringen till stridsbåtsförare tänkte jag höra om någon här möjligtvis gjort den tjänsten? Skulle få mer info om tjänsten och vad extramönstringen innebär någon månad innan själv extramönstringen, men då detta är först i januari nästa år tänkte jag höra om någon här visste något om saken (om det inte verkar passa är det bättre å tacka nej redan nu så att någon annan får min plats...) Och ja, jag har sökt på webben men hittar absolut fuck-all.... :argpådato

Tänker även pröva min lycka på ett miltärinriktat forum, men där är folk så otrevliga (till skillnad från här :banana)

Jag röck in i Amf när det var beläget på Rindö, på den tiden var det ingen extramönstring för stridsbåt innan inryck så det kan jag tyvärr inte ge någon info om, det du ska ha i åtanke är att det är mycket teori/plugg men om du gillar sånt så är det värt att testa. Har du mailat regementet och frågat?

Rohlen skrev:
2133100 Jag röck in i Amf när det var beläget på Rindö, på den tiden var det ingen extramönstring för stridsbåt innan inryck så det kan jag tyvärr inte ge någon info om, det du ska ha i åtanke är att det är mycket teori/plugg men om du gillar sånt så är det värt att testa. Har du mailat regementet och frågat?

slängde precis iväg ett mejl med frågan.... Konstigt däremot att det enda som står om tjänsten på deras hemsida är en kort nyhetsartikel där det står att man kommer att behöva springa....

Orkar du ge en kortare kortare beskrivning av tjänsten? :fyllisar

mini-knutten skrev:
2133110 slängde precis iväg ett mejl med frågan.... Konstigt däremot att det enda som står om tjänsten på deras hemsida är en kort nyhetsartikel där det står att man kommer att behöva springa....

Orkar du ge en kortare kortare beskrivning av tjänsten? :fyllisar

Antar att det fortfarande är i Amf? Vet inte hur just den tjänsten är upplagd då jag inte körde båt. För oss röck alla in i GSU, alla hade samma krav, alla gjorde samma saker. Om det fortfarande är så kommer du att få göra mer än att bara springa :hihi
Tänk på att träna ordentligt innan, annars kommer skador!

mini-knutten skrev:
2133252 jajamen, tänkt å hälsa på dig i pavven ibland men det har aldrig blivit av :huvet
WTF :3freak
Jag är inte farlig, dock har man slutat jobba på sammis nu :yoparty :gnissla
Blir till att jobba imorrn på pavven ist.

mini-knutten skrev:

www.soldf.com

(Testa deras forum.)

Edit: Direktlänk: http://forum.soldf.com/index.php

Låg som GB bassäkman och vi hade stridsbåtsförare, men de extramönstrade inte.. De pluggade som fan och hade det lökigt. Jävla lökar

Argyle skrev:
2134220 Låg som GB bassäkman och vi hade stridsbåtsförare, men de extramönstrade inte.. De pluggade som fan och hade det lökigt. Jävla lökar
GB Bassäkman.... nästan som en jägarsoldat, fast sämre... :hihi

Argyle skrev:
2134220 Låg som GB bassäkman och vi hade stridsbåtsförare, men de extramönstrade inte.. De pluggade som fan och hade det lökigt. Jävla lökar
De pluggar mycket som båtförare, ja. Men deras GSU är (var?) allt annat än lökig.

mini-knutten skrev:

efter att ha f#¤%at upp mig på konditionscykeln på mönstringen blev det ingen jägartjänst utan stridsfordonsplutonsbefäl, men då jag även ska på extramönstringen till stridsbåtsförare tänkte jag höra om någon här möjligtvis gjort den tjänsten?
QUOTE]

Jo men visst, fast det var 1994 sa det va ett tag sen. O en sak e klar, du kommer fa kuta utav helvete, bara tung packning ca 50kg ryggsack osv...
Vi fick skepparB-examen o maskinpersonalen fick maskinB-ex. ja assa fick o fick det va ett jakla pluggande. Sen delade de upp plutonen pa resp. forband nagra till robotplutoner andra till KJ nagra till Minbat osv.. men som sagt det var 1994 o pa Rindo. Nu har de dragit till Berga har jag for mig. Extramonstringen ar vad jag vet ett mellansteg mest for att se till att folk e riktigt motiverade o lampade. Upplysningsvis kan jag meddela att iaf jag mfl fick under varen 1994 kuta en javla stridshinderbana varenda fredag pa tid. 6,5km i gegga o vatten med packning. Sa nar man kom hem pa fredagspermis va man HELT SLUT o gick o kvarta vid 19tiden :3freak

Sammanfattningsvis en dunderutbildning men de kraver forbannat mkt av dig i gensvar. (o vem minns inte sommaren 94? +30 i skuggan o hela klabbet)

Rohlen skrev:
2133100 Jag röck in i Amf när det var beläget på Rindö, på den tiden var det ingen extramönstring för stridsbåt innan inryck så det kan jag tyvärr inte ge någon info om, det du ska ha i åtanke är att det är mycket teori/plugg men om du gillar sånt så är det värt att testa. Har du mailat regementet och frågat?

Har du 90H/E kompetens?
Det söks stridsbåtsbesättningar för HV lite överallt, bara i Sundsvall och söderut det verkar finnas folk.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg