luktar bensin,vad är felet??

Ett annat tänkbart scenario är att du har ett litet hål i tanken...Väldigt lite bensin luktar väldigt mycket...

Det luktar bensin, vad är felet??

Exakt det undrar jag med.. bensin luktar ju dögött ju!! Bara motorolja och 2-t avgaser som slår det!!

tjena.
har du insprutning på din.isåfall så är det ju ett övertryck i slangarna så det räcker med små sprickor som kanske inte syns eller otäta kopplingar för att det ska läcka när motorn e igång så när motorn e avstängd kan ju allt verka tätt å torrt.
det finns förmodligen en returslang från spridarna som tar emot överskottsbensinen o som går tillbaka till tanken ,där e ju också ett visst övertryck .
så det säkraste o billigaste e nog att byta slangar o kopplingar till att börja med.har du en jäkla otur kan ju hojen börja brinna,fanns ju en r1 som brann för ett tag sedan så det kanske finns fler med samma problem.
ha det gött.

jo d har jag sett :( men jag har ingen insprutning utan d e en förgasare..

Det luktar bensin, vad är felet??

Exakt det undrar jag med.. bensin luktar ju dögött ju!! Bara motorolja och 2-t avgaser som slår det!!

d klart d luktar gott men inte till den gränsen att så fort man ställer in den i garaget i villan så luktar hela huset bensin efter 1 timme..gott luktar d men vill inte gå runt o vara hög på soppa hela dagen:brinnerup :3freak

Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...