Luimoto

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
Tuono 1000 Factory BMW R1200S (det kommer mera)
Mina sadlar på S:en har åldrats o spruckit (hala som f-n). Pratade med en sadelmakare om att klä om dem med strävare material men i orginalfärger (röd förare o svart passagerare). Han svävade på målet, men trodde sig kunna göra det för en ganska hög summa. Var inne på ett tyskt S-forum och flera hade bytt till Luimotos och var nöjda med utseende o passform. Någon här som bytt till Luimoto och klätt om själv? Erfarenheter - rekommendationer?

Last edited:
Mina sadlar på S:en har åldrats o spruckit (hala som f-n). Pratade med en sadelmakare om att klä om dem med strävare material men i orginalfärger (röd förare o svart passagerare). Han svävade på målet, men trodde sig kunna göra det för en ganska hög summa. Var inne på ett tyskt S-forum och flera hade bytt till Luimotos och var nöjda med utseende o passform. Någon här som bytt till Luimoto och klätt om själv? Erfarenheter - rekommendationer?
Klä om själv är enkelt det tar kanske en timme köp färdiga överdrag ex på Ebay där brukar finnas mönstersydda o dylika.

Skulle också behöva klä om en sadel jag har, och har själv sneglat på just Luimoto. Så undrar lite samma sak.
Tycker priset springer iväg med frakt, tull och moms för att sen få hem något som sitter som skit. Blir billigare för mig att köpa en begagnad sadel, men då är risken att den också spricker så småningom.

Kolla med tapetserarfirmor, d v s de som klär om möbler.
Jag har fått hjälp till rimlig kostnad och ofta har de stuvbitar liggande som funkar.

Jag köpte en extra sadel till min CBR som jag klädde om själv med hjälp av en kraftig häftpistol då det satt med sådana tidigare. Är det bara själva skinnet som är dåligt och sedeln under okej är det inte svårt. Tog en timma ungefär när man hade allt.

Skulle också behöva klä om en sadel jag har, och har själv sneglat på just Luimoto. Så undrar lite samma sak.
Tycker priset springer iväg med frakt, tull och moms för att sen få hem något som sitter som skit. Blir billigare för mig att köpa en begagnad sadel, men då är risken att den också spricker så småningom.
Jag läste in mig på recensioner på 1200S-forumet, och de som köpt verkade nöjda. Hittade också Luimotos tyska sida och får intrycket att de tar emot beställt material o skickar vidare, så man kan hoppas att Postnord inte får sina 75:- i alla fall. Skall grunna på det ett tag till och se mig om efter andra alternativ - men fastnar jag för Luimoto så lägger jag in lite recension här framöver ( de är åtminstone grymt snygga på bilderna)

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back