Luimoto

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
Tuono 1000 Factory BMW R1200S BMW F900XR
Mina sadlar på S:en har åldrats o spruckit (hala som f-n). Pratade med en sadelmakare om att klä om dem med strävare material men i orginalfärger (röd förare o svart passagerare). Han svävade på målet, men trodde sig kunna göra det för en ganska hög summa. Var inne på ett tyskt S-forum och flera hade bytt till Luimotos och var nöjda med utseende o passform. Någon här som bytt till Luimoto och klätt om själv? Erfarenheter - rekommendationer?
 
Last edited:
Mina sadlar på S:en har åldrats o spruckit (hala som f-n). Pratade med en sadelmakare om att klä om dem med strävare material men i orginalfärger (röd förare o svart passagerare). Han svävade på målet, men trodde sig kunna göra det för en ganska hög summa. Var inne på ett tyskt S-forum och flera hade bytt till Luimotos och var nöjda med utseende o passform. Någon här som bytt till Luimoto och klätt om själv? Erfarenheter - rekommendationer?
Klä om själv är enkelt det tar kanske en timme köp färdiga överdrag ex på Ebay där brukar finnas mönstersydda o dylika.
 
Skulle också behöva klä om en sadel jag har, och har själv sneglat på just Luimoto. Så undrar lite samma sak.
Tycker priset springer iväg med frakt, tull och moms för att sen få hem något som sitter som skit. Blir billigare för mig att köpa en begagnad sadel, men då är risken att den också spricker så småningom.
 
Kolla med tapetserarfirmor, d v s de som klär om möbler.
Jag har fått hjälp till rimlig kostnad och ofta har de stuvbitar liggande som funkar.
 
Jag köpte en extra sadel till min CBR som jag klädde om själv med hjälp av en kraftig häftpistol då det satt med sådana tidigare. Är det bara själva skinnet som är dåligt och sedeln under okej är det inte svårt. Tog en timma ungefär när man hade allt.
 
Skulle också behöva klä om en sadel jag har, och har själv sneglat på just Luimoto. Så undrar lite samma sak.
Tycker priset springer iväg med frakt, tull och moms för att sen få hem något som sitter som skit. Blir billigare för mig att köpa en begagnad sadel, men då är risken att den också spricker så småningom.
Jag läste in mig på recensioner på 1200S-forumet, och de som köpt verkade nöjda. Hittade också Luimotos tyska sida och får intrycket att de tar emot beställt material o skickar vidare, så man kan hoppas att Postnord inte får sina 75:- i alla fall. Skall grunna på det ett tag till och se mig om efter andra alternativ - men fastnar jag för Luimoto så lägger jag in lite recension här framöver ( de är åtminstone grymt snygga på bilderna)
 
Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back
Top