lufttryck

Kör en Blata B1 Replica och köra båda fram och bak på strax över 2 bar, aldrig över 2,5 bar för så säger den snälla instruktionsboken =)
 
Kawwa skrev:
Hur hårt pumpar ni era däck? har själv en 14e och pumpar ca 3 kg.

pumpar du 3kg vatten?? det blir ungefär 3liter... :rolleyes:
nu håller vi oss till rätt enheter tycker jag. tryck mäts nästan uteslutande idag i Bar. det är iof samma som kilo... men skit samma. :tungan

hur som hellst kör jag med mellan 2,7 å 1,5 beroende på underlag, slät asfalt har jag hårdare tryck i däcken på, grus eller annat bus kör jag med lägre. :tummenupp
 
bissmark skrev:
Läs på däcksidan... :rolleyes:

Edit: på sidan av däcket menar jag ju så klart


Nu så var jag intresserad av vad ni har för lufttryck vid körning, inte max trycket. Som Fö var 2.5 atm alltså så laddar jag 0.4 för mycket. Måste sänka till 2.5 åtminstånde, men det kanske räcke rmed 2. Alltså Vad har ni för tryck när ni kör?
 
Kawwa skrev:
Hur hårt pumpar ni era däck? har själv en 14e och pumpar ca 3 kg.

Hmm det är väl 2.5 kg som gäller??? Med mindre blir den som en sladdrig fisk!
 

Bifogat

  • stopie800.jpg
    stopie800.jpg
    98.1 KB · Visningar: 68
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top