luftskruvs inställning zx9r?

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Behöver veta hur luftskruvarna ska vara skruvade orginal på min zx9r -96:a. Skruvade lite på dessa och tappade bort hur pass mycket jag skruvade så nu varvar den 5000varv på tomgång. Det är tre skruvar och jag har skruvat på alla.
Skulle behöva fixa detta idag för är hos kusinen och vill gärna kunna köra hem den ikväll o köra imorn.
Så all hjälp o tips är tacksamt. Nån kanske vet en sida där man hittar detta info. Sök här på SH men det är mycket läsning och oftast får man inte det svaret som söktes o man suttit o läst 50sidor.

Finns det säkert. Men på min hoj har jag redan hittat luftskruvarna. Annars vet jag inte vilka skrivar jag latjat med. Dessa skruvar sitter mellan förgasargummit och det är 3st.

Du bör ha 4 luftskruvar, ställ dom 1½ varv ut, det brukar vara standard.

Finns det säkert. Men på min hoj har jag redan hittat luftskruvarna. Annars vet jag inte vilka skrivar jag latjat med. Dessa skruvar sitter mellan förgasargummit och det är 3st.

Låter som du skruvat på synk-skruvarna.
Har du vacumklockor? Annars kan du lossa bryggan och ställa spjällen med att titta genom förgasaren och kolla att du får samma öppning på alla.

(laddar upp manualen, pm:ar länk när den är uppe)

Last edited:
Låter som du skruvat på synk-skruvarna.
Har du vacumklockor? Annars kan du lossa bryggan och ställa spjällen med att titta genom förgasaren och kolla att du får samma öppning på alla.

(laddar upp manualen, pm:ar länk när den är uppe)

precis, det var dessa skruvar jag skruvade på. Plockade loss fuggarna från hojen och ställde in dem rätt. Och gick igenom den lite mer och nu funkar den mycket bättre än innan, går jämnare, tomgången är inte lika hög o svajig, den bluddrar inte längre när jag kommer över 130km/h på de högre växlarna. Så nu är jag glad. trodde jag skulle bli utan hoj nu under min semester.

Nyheter
Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda