Luftskruven

rosena

speedskiiare
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
diverse
Hej, Jo tänkte det brukar vara lämpligt att skruva på luftskruven nu när man kör vinter.
Vet nån hur mycket så brukar vara lämpligt?
Jag kör en yamaha YZ 250 -02.
Skreuvade aldrig nåt på luftskruven på 125:an :tungan

Tacksam för svar // rasmus

Den gör så lite skillnad så det märks knappt, bara lite hur den går jämt ovan tomgång ungefär.
Det du ska ha koll på är resten av munstyckena i förgasaren så den inte går för snålt och nyper när du drar lite sjöis eller liknande fullgaskörning.

Större huvudmunstycke och kanske flytta nålen ett hack uppåt brukar vara melodin på vintern. Sällan du behöver större lågfart eftersom det mest är fullgaskörning på vintern :hihi

Var också uppmärksam på motortempen, känn med handen på cyl. Du kan med fördel täcka ena kylarhalvan med en pappskiva för att få bättre(mera) temp.

tänkte mest på att skruva in luftskruven så den tar lite mer soppa har inte hänt mig när jag körde förut på vintrar, men vissa rekomenderar att man ska göra det vissa andra, jag vet inte :va

rosena skrev:
tänkte mest på att skruva in luftskruven så den tar lite mer soppa har inte hänt mig när jag körde förut på vintrar, men vissa rekomenderar att man ska göra det vissa andra, jag vet inte :va

Det hjälper inte, har aldrig gjort kommer aldrig göra :)
Så fort du höjt trotteln mer än några mm så spelar inte luftskruven nån roll längre.

rosena skrev:

Skulle väl isåfall vara för att den blir svårstartad pga mager blandning vid kall väderlek.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman