Luftskruven på Aprilia?

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Skaraborg - Kvänum
Hoj
Ingen just nu
Jag vet vart skruven sitter men hur gör jag om jag vill att hojen ska ha mer bensin och mindre luft?

Ska jag skruva in ut skruven och kör med choken i?

Jag körde ju en sväng igår och det är inga problem att hålla den under 7krpm, den går som en best.. :)

Behöver inte varva något för att den ska gå bra!

Kollade stiftet flera ggr och det såg nästan svart ut, men jag vill vara på säkra sidan för jag måste köra ca. 2mil med den idag. Har inget val helt enkelt.

Jag har dock gott om tid att testa mig fram.

När kan jag dra på med hojen första gången? Jag har kört ca. 1mil hittills.
 
Har du satt i ett nytt munstycke än? If not, kör med choken då. Den stryper ju luften. Fast mindre luft+ mindre bensin blir ju mindre av allt, så du lär ju inte få ut i närheten lika mycket effekt som med rätt munstycke.
Luftskruven reglerar väl inte bränsleblandningen på fullgas? Bara typ halv till trekvartsgas?
 
Ja det är ju jättebra att köra med choke, det kan den också skära av.
 
Solid snake skrev:
Ja det är ju jättebra att köra med choke, det kan den också skära av.

Testade en sväng nu. Körde lite hårdare en gång och vred av tändningen direkt, stiftet var litelitelite vitt.
Ett 140 munstycke sitter nog helt perfekt, jag har 135 nu.
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top