Luftningsvektyg

Är det bara vacuum man vill ha kan man väl bara ta en pinne i storlek med ett sugrör och borra ett hål mitt på och stoppa ditt en slang. Blås fullt tryck genom sugrörspinnen så blir det vacum i mitthålet. Enklare blir det inte!

Jo om man ber flickvännen... :rolleyes:

ilstallione skrev:
2292999 Är det bara vacuum man vill ha kan man väl bara ta en pinne i storlek med ett sugrör och borra ett hål mitt på och stoppa ditt en slang. Blås fullt tryck genom sugrörspinnen så blir det vacum i mitthålet. Enklare blir det inte!

Jo om man ber flickvännen... :rolleyes:

:tummenupp
Det är ju präxis en ejector du beskriver, men lite bättre blir det om mitthålet istället är ett ännu klenare rör som leds in i det rör man blåser i, och böjs åt det håll man blåser.
Färgsprutor, blästerpistoler ejectorpumpar osv fungerar alla på samma sätt.

Dr.Bike skrev:
2293060 :tummenupp
Det är ju präxis en ejector du beskriver, men lite bättre blir det om mitthålet istället är ett ännu klenare rör som leds in i det rör man blåser i, och böjs åt det håll man blåser.
Färgsprutor, blästerpistoler ejectorpumpar osv fungerar alla på samma sätt.

Jag simplifierade den brutalt bara, men tack för att du komplicerade den igen :tummenupp

??

Swedie skrev:
2292944 Billigt, men kanske FÖR billigt?

Har använt min egen i snart 4år , både till bilar o mc inga problem ännu...det är ju inget avancerat eller mekaniskt som kan gå i sönder om man nu inte misshandlar grejerna...varför slänga pengar på dyra prylar när det inte behövs

ilstallione skrev:
2293823 No offence, menade inte att vara spydig :)

Tyckte jag inte heller!
Den var klockren den kommentaren - jag har lite svårt att släppa hörnflaggan ibland, och vara generell! Går gärna (för gärna) ner på mikrobnivå. SÅ det var en bra kommentar!

southwick skrev:
2294265 www.speedbleeders.com

...sager jag bara...

Ser bra ut, och de har tänkt på det som är det eviga problemet: Gängan som vill läcka.
Hur tätt det där är och hur länge tätningen kommer funka är jag nyfiken på.

Mina bleeders hae en likadan funktion. Där sitter backventilen i slangen istället.

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!