Luftfilter Keihine fcr

• Thread starter Thread starter PD
  • Start date Start date

PD

Medlem
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
ThunderAceT
Äntligen har jag tänkt att köpa mig luftfilter till mina Keihin FCR men eftersom jag vill ha kvar trattarna så blir det till att fixa något eget.

Jag hade tänkt att köpa mig ett stort Pipercross filter som rally åkarna använder för att göra en egen botten platta villket blir endel jobb men nu hitta jag även "filter socks" som tydligen bara var att trä över trattarna och på med ett buntband ibak så är det klart.

är det någon som har erfarenhet av detta eller hur har ni gjort? eller hur "ska" man göra :)

visst jag kan nog få på orginalburken också men det känns som att lösa filter skulle ge mera luft=klös :banana

hojen är en ThunderAce

Kan rekomendera att försöka få till något med orginal luftburken!
För den är ju konstruerad för att få in luften trots att det går i 250 knyck!
Om man kör med öppna trattar så tenderar luften "ta slut" under tanken vid högre farter.
Har själv upplevt det så när jag kört Flatside 41 or på min Blackbird motor!

Fick till en kostruktion på 900 motorn när jag hadde 39 or monterade och det gick riktigt bra när allt lirade!

Men har ingen erfarenhet vad det gäller lösa filter på dom...
Annars så är det ju bra att nån suger upp allt damm och smuts på gatorna!!! :D

Flatslides på Thunderace

PD, du som kör med flatslides på Thunderace, har du koll på bestyckningen av dina FCR39:or och vad har du gjort i övrigt åt motorn. Jag har nämligen köpt 39:or som suttit på en YZF750 och tänker sätta dom på min Thunderace. Skulle vara fint att höra bestyckningen för en liknande motor så man vet ungefär var man kan börja.

YZF750 skrev:
PD, du som kör med flatslides på Thunderace, har du koll på bestyckningen av dina FCR39:or och vad har du gjort i övrigt åt motorn. Jag har nämligen köpt 39:or som suttit på en YZF750 och tänker sätta dom på min Thunderace. Skulle vara fint att höra bestyckningen för en liknande motor så man vet ungefär var man kan börja.

Sitter ett Akrapovic helsystem på men det är allt, förgasarna är grundjusterade av motospeed men den går alldeles för fett.

Jag minns att jag skrev upp hur bestyckningen var ifall jag skulle glömma det men jag vet i tusan var jag skrev det :kocko

har ett svagt minne av att det var 180 i huvudmunstycke, tycker själv det låter väl stort kanske blandar jag ihop hojarna

Kamikaze kid skrev:
Kan rekomendera att försöka få till något med orginal luftburken!
För den är ju konstruerad för att få in luften trots att det går i 250 knyck!
Om man kör med öppna trattar så tenderar luften "ta slut" under tanken vid högre farter.
Har själv upplevt det så när jag kört Flatside 41 or på min Blackbird motor!

Fick till en kostruktion på 900 motorn när jag hadde 39 or monterade och det gick riktigt bra när allt lirade!

Men har ingen erfarenhet vad det gäller lösa filter på dom...
Annars så är det ju bra att nån suger upp allt damm och smuts på gatorna!!! :D

ThunderAcen har inte någon luffarturbo så jag tycker att luften borde "ta slut"
även med orginal prylarna isåfall.

Var du i skaraborg ifjol så kanske du la märke till va rent det var här! mina ventiler malde ner det mesta :D

och med orginalburken så försvinner ju det sagolika BRÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖlet :hihi nä det är ju mest krut jag vill ha så jag får väl göra två olika historier, en med luftburk och en med lösa filter och se vilket som blir bäst.

heliac skrev:
Jag har K&N-filter till FCR liggandes om du/nån vill köpa...

men då måste filteradapter på också va? och isåfall kan jag inte ha på trattarna och dom är ett måste :)

PD skrev:
ThunderAcen har inte någon luffarturbo så jag tycker att luften borde "ta slut"
även med orginal prylarna isåfall.

Var du i skaraborg ifjol så kanske du la märke till va rent det var här! mina ventiler malde ner det mesta :D

och med orginalburken så försvinner ju det sagolika BRÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖlet :hihi nä det är ju mest krut jag vill ha så jag får väl göra två olika historier, en med luftburk och en med lösa filter och se vilket som blir bäst.

Har inte luffarturbo på Hondan heller ...

Men jag fick den upplevelsen och även förklarat av förståsigpåare att det var detta som var problemet!

Se där ..Kul att man inte är ensammen i renhållings gruppen av Mc åkare! :tummenupp

Men fan va gött dom låter utan filter!

Ja det bästa är ju alltid att testa sig fram!

Fins det inte utrymme för att bygga luffartrbo på den?
Ska göra det på mitt bygge framöver!
På nya R1an ska den ju ge 10 hk enligt uppgift !
Så tar man bort ljug faktorn så kanske 5-7 hästar som bäst då?

Testa på!

Lycka till

dammsugare

[klart att när man har dammsugar slangar på tanken så ska ju suga upp skiten på backen som ja själv gör me 41:erna bröööllllll....finns inge bättre..
:yoparty

Fcr 41

Äntligen har jag tänkt att köpa mig luftfilter till mina Keihin FCR men eftersom jag vill ha kvar trattarna så blir det till att fixa något eget.

Jag hade tänkt att köpa mig ett stort Pipercross filter som rally åkarna använder för att göra en egen botten platta villket blir endel jobb men nu hitta jag även "filter socks" som tydligen bara var att trä över trattarna och på med ett buntband ibak så är det klart.

är det någon som har erfarenhet av detta eller hur har ni gjort? eller hur "ska" man göra :)

visst jag kan nog få på orginalburken också men det känns som att lösa filter skulle ge mera luft=klös :banana

hojen är en ThunderAce

Tjena har nyss köpt fcr 41 som funkar så det går för en*l*
Undrar bara om du löste samma problem jag har just nu..vill ha luftfilter utan att köpa svindyra adapters samt att jag vägrar kapa bef.trattar.
Tacksam för alla slags svar för jag vill inte suga in hela sundsvall i motorn..

Oavsett e du alltid välkommen till en träff som e kanon..Deltaträffen på www.bushmenriders.se

Mvh Pär

Tjena har nyss köpt fcr 41 som funkar så det går för en*l*
Undrar bara om du löste samma problem jag har just nu..vill ha luftfilter utan att köpa svindyra adapters samt att jag vägrar kapa bef.trattar.
Tacksam för alla slags svar för jag vill inte suga in hela sundsvall i motorn..

Oavsett e du alltid välkommen till en träff som e kanon..Deltaträffen på www.bushmenriders.se

Mvh Pär

Jag hade pipercross filtersocks på mina fcr som jag hade på min förra hoj.Kostar runt femhundringen för 4st.Finns att köpa på de flesta större biltillbehörsbutiker som säljer styling och trim.De funkade betydligt bättre än KN-filter.

jag har använt piperX strumpa på min Fzr1000, inga problem=) tänker använda dito på zxr:en, men dock med en "luftburk"

Nu har jag åkt i c:a en månad med pipercross "påsar" fungerar otroligt bra och ser dessutom fett ut *l*

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg