Luftfilter importhoj

Jabben

Full fräs
Gick med
8 Nov 2003
Hoj
GSXR 1100 -92, Kawa Z400 -77 "dirt track", DRZ400E-00 ,fiddy 125cc
Hur/vart får jag tag på ett luftfilter till min gsxr1100 -92 som är importerad (troligtvis USA eller Österrike, mikuni 36mm). Min lokala handlare knäcker inte nöten...
Och varför i helvete sätter Suzuki på olika luftfilter på samma modell i olika länder??? :kocko

Jabben skrev:
Hur/vart får jag tag på ett luftfilter till min gsxr1100 -92 som är importerad (troligtvis USA eller Österrike, mikuni 36mm). Min lokala handlare knäcker inte nöten...
Och varför i helvete sätter Suzuki på olika luftfilter på samma modell i olika länder??? :kocko

Vild gissning, olika typer av luft i olika länder? Fuktighet, täthet, och koldioxid och allt sånt..

Ingen som har någon aning?
Skita i allt och modda luftburken så ett "svenskt" filter passar?

Är det USA import finns där massor av sidor som säljer orginal USA prylar googla efter Suzuki oem parts så hittar du massor. alternativt besök www.bikebandit.com de har bra sprängskisser på allt...

Annars besök en svensk skrot de kan ha svenska luftburkar....

Men vänta nu, jag tror att jag har en komplett luftburk till en 1127.
Edit: Som är till salu.

Jabben skrev:

Förmodligen sitter ditt luftfilter på en annan modell, typ GSX/GSF, 600/750 eller nåt sånt. Suzuki tillverkar inte så många olika modeller av filter. Din handlare borde kunna köra en korsreferens på produktnumren. ...eller så får du kika på BikeBandit vad din hoj har för filter å sen söka vidare bland de andra Suzuki-modellerna om det är någon annan som har lika.

Jabben skrev:
Ingen som har någon aning?
Skita i allt och modda luftburken så ett "svenskt" filter passar?

Så sa dom till mig också, så då jag gick till en annan återförsäljare.
Han tog fram ett piratfilter som passade perfekt, fast jag har då visserligen en Honda.
Mitt råd ring runt lite och fråga, Så kanske det ordnar sig. :tummenupp

Ska kolla upp detta! :tummenupp
Men hittar jag inget så är jag nog intresserad av din burk Robban!

Skicka pm i så fall. Annars ligger den bra nånstans i garaget bland alla andra konstiga prylar. :)

Nåja, jag tog med mig mitt gamla filter och återvände till affären, M.h.a artikelnumret på filtret gick det att spåra och det visade sig att det satt orginal på gsxr750 90-92 i Sverige. Så nu är allt frid och fröjd :)

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien