Luftburksadapter till HSR48?

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Hej
Som rubriken lyder så har jag letat som en grythund efter en adapter till luftburk med platt bakstycke som passar på HSR48. Det enda jag funnit är den adapter som rekommnderas till HSR42/-45. Det sades mig att det är den som gäller även för 48:an. Men efter en (fel)beställning så vet jag nu att så inte är fallet. Den är att par mm för trång i ovankant på venturit. Det finns inte riktigt gods att fila till övergången heller dessvärre. På Motospeed visste de inte ngt bättre alternativ än den adaptern jag redan köpt. Det verkar ju inte seriöst. Då hade jag ju kunnat behålla min gamla HSR45-förgasare och få samma flöde känns det som.
Här är en bild på den adapter som figurerar på olika sighter men som bara nästa passar.
44-707.gif

Någon som har ngt tips?

Mvh
J

Aluminium? Svarva egen adapter eller svetsa på lite extramaterial och svarva om den befintliga?

Ja du verkar ha rätt. Jag telefonerade en notorisk harleytrimmargubbe idag. Han sade som du. Att ska det bli bra så får man tydligen svarva en egen. Det är tydligen ingen bra form på tratten i köpe-adaptrarna heller enligt honom. Så det får nog bli så. Ska kolla om den befintliga är svetsbar.

Tack!
/J

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back