luftburks strypningen på crm

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Ort
Lite åt vänster sen åt helvete
Hoj
50x12
Hejsan alla glada läsare. för några dagar sedan skulle jag rengöra luftfiltret och jag höll på att ramla baklänges då jag såg någonting som ser ut att kunna vara en strypning och den ser ut ungefär så här :

den sitter i luftburken och den blockerar halva "gummiröret" som går från luftburken till förgasaren. Misstänker att om jag tar bort den så behöver den mer bensin så räcker det kanske med att höja nålen ett snäpp eller måste jag köpa nytt huvudmunstycke?

snälla hjälp mig.


EDIT : har läst om halvmånen som tydligen ska sitta där men om ni kollar på min bild som jag har laddat upp så tycker jag inte att det ser ut som en halvmåne? :confused:
 

Bifogat

Last edited:
om det nu skulle vara en strypning så skulle den behöva mera bensin. Du bör byta upp dig i munstycke, vrider du fullt på rullen öppnas nålen fullt och du får bara den mängd bensin som ditt munstycke tillåter. Mer bensin = större munstycke!
 
Vanish skrev:
om det nu skulle vara en strypning så skulle den behöva mera bensin. Du bör byta upp dig i munstycke, vrider du fullt på rullen öppnas nålen fullt och du får bara den mängd bensin som ditt munstycke tillåter. Mer bensin = större munstycke!


ok tack för svaret..



DET VAR LUFTBURKSTRYPNININGEN så uggla eller steffo kan ju ta bort den här ganska onödiga tråden
 
spectre skrev:
ok tack för svaret..



DET VAR LUFTBURKSTRYPNININGEN så uggla eller steffo kan ju ta bort den här ganska onödiga tråden


Men det är väl ändå onördigt att ta bort tråden?
Andra kanske har liknande frågor och då kan dom ju använda sök och hitta hit, right?
:tomten
 
vad kör du med för munstycke?

den förra ägaren sa att det fanns en strypning till luftburken men han hadde slarvat bort den
142 munstycke ska det nog vara med alla trypningar borta och allt är orginal

jag har bara bytt avgassystemet och har testat munstycken mellan 145 -155 och 148 funkar best för min
 
frew skrev:
vad kör du med för munstycke?

den förra ägaren sa att det fanns en strypning till luftburken men han hadde slarvat bort den
142 munstycke ska det nog vara med alla trypningar borta och allt är orginal

jag har bara bytt avgassystemet och har testat munstycken mellan 145 -155 och 148 funkar best för min



uhm kommer fan inte ihåg tror jag har 150 ( nånting ) men om man byter till effekt system och öppet luftfilter ska man byta några storlekar upp. Då kanske det räcker med att bara ta bort skiten för min hoj går jävligt fett endå :gnissla
 
jag körde med 152 ett tag men jag störde mig på att den blödrade lite i mellan registret under belastning och så tog det lägre tid då att varmköra
just nu med 148 så känns hojen lite piggare dessutom blödret i mellanregistret dyker bara upp enstaka gånger och sen tar varmkörningen ca halva tiden jämfört med 152

ska bli kul att ställa in nya förgasaren när den kommer :/
 
frew skrev:
jag körde med 152 ett tag men jag störde mig på att den blödrade lite i mellan registret under belastning och så tog det lägre tid då att varmköra
just nu med 148 så känns hojen lite piggare dessutom blödret i mellanregistret dyker bara upp enstaka gånger och sen tar varmkörningen ca halva tiden jämfört med 152

ska bli kul att ställa in nya förgasaren när den kommer :/

ska köpa ett par st munstycken och pilla lite för jag upplever också att min bluddrar lite precis innan avgasporten öppnar. fan va bra .. PUSS kära crm kollega :fyllisar
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top