Luftburk/Borra sidokåpa XR600

Nickeshake

Hårdrockare
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
Hornet 900
Hejsan!
Håller på att byta luftfilter samt borra sidokåpan på min XR men bakom min kåpa sitter ett lock. Det jag nu undrar är om jag ska borra det också eller helt enkelt bara plocka bort det?

Som ni ser på bilden så verkar någon tidigare ägare redan borrat lite där, dessa hål var dock täckta med "gummipluppar" som jag plockat bort.

Bifogat

• DSC00185a.JPG
    DSC00185a.JPG
    27.5 KB · Visningar: 88
hm! på min xr satt kåpan redan dikt an o inte en till kåpa innanför.. antar att den som är kapad räcker o gör du den yttre blir de mer estetiskt.
om jag nu fattat de rätt :rolleyes:
dom hål du har räcker långt, gör du fler så kan du ju alltid täppa igen den igen om de inte funkar. :)

Mystiskt Har aldrig sett!! Brukar ju vara hål rakt in bakom kåpa.. Måste ha varit något strypkitt av någe slag? Bort med hela locket du.. Ingen fara du har ju mikuni med axpump nu, så då ska det vara helt öppet. Bästa vore ju utan filter också:D

Mystiskt Har aldrig sett!! Brukar ju vara hål rakt in bakom kåpa.. Måste ha varit något strypkitt av någe slag? Bort med hela locket du.. Ingen fara du har ju mikuni med axpump nu, så då ska det vara helt öppet. Bästa vore ju utan filter också:D

Haha ja det är ju sant!
Ska hem från Östersund i morgon och kapa lite!

kanske är så på nyare xr600?

till trådskaparn:
kort på insida av sidokåpan (ej locket)

kanske är så på nyare xr600?
till trådskaparn:
kort på insida av sidokåpan (ej locket)
Såhär ser den ut, verkar som någon tidigare ägare borrat upp två små hål där (som jag beskrev tidigare).

Nu har jag dock gjort ett långt ovalt hål ca 25x120mm.

Bifogat

• image-upload-90-774064.jpg
    image-upload-90-774064.jpg
    49.2 KB · Visningar: 52
Såhär ser den ut, verkar som någon tidigare ägare borrat upp två små hål där (som jag beskrev tidigare).

Nu har jag dock gjort ett långt ovalt hål ca 25x120mm.

ja du, tror inte du behöver de inre locket alls :va

Nyheter
Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...