Luftboxanslutning till förgasare - enkel mek

Bellimar

Ingenjör
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Suzuki GSX600F -91
Jag skulle behöva lite förklarande hjälp eftersom jag är en rätt ovan mekare av motorcyklar. Jag har en Suzuki GSX 600 F -91.

Vilket sätt är det enklaste att komma åt anslutningarna mellan luftbox och förgasare? Har upptäckt att anslutningen till 3:e förgasaren av 4 sitter snett och det är inte helt lätt att komma åt att rätta till det även efter att jag tagit bort tanken. All hjälp uppskattas.

Ta bort luftfiltret och försök komma åt inifrån luftburken.

Tack, det förenklade proceduren avsevärt.
Men som man säger, ett problem löst så dyker ett nytt upp. Luftboxen hade en del bränsle i sig vilket ser ut att komma från ena förgasaren. Någon idé om vad som skulle kunna orsaka det?
Kanske är en ny tråd att föredra...

Det blir en litenbränstehinna samt några droppar bensin i "burken" det är naturligt så länge det inte är typ en snapps mängd. Nu när du tätat anslutningen ska du se att allt fungerar som vanligt.

Det var inte samma förgasare som inte satt tätt på luftburken som var bränslefylld och det var så pass mycket soppa däri så jag tydligt såg det på hela botten. Det är även lite fuktigt på utsidan om förgasaren, ungefär vid delningen mot trottelhuset. Har dock bytt alla dom packningarna tidigare så det känns inte som det är problemet.

Nyheter
Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret