Lufta WP fram-gafflar?KTM 640 SM -06

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009
Hello alla.Har jag gjort rätt? Jag pallade upp hojen så att fram hjulet var fritt från marken.Sen öppnade jag dom små stjärnskruvarna på gafflarnas topp.Det pös lite sen hände inget mer å jag stängde skruvarna igen.Jag trodde det skulle pysa å att det sen skulle komma lite olja å då skulle man stänga skruvarna?Gjorde jag rätt eller klantade jag till det?

Det ska bara komma luft och du behöver inte palla upp hojen - lufta när du har normalt tryck (hojen står för sig själv). Då slipper man över/under-tryck i gaffeln. Det finns för övrigt snabbventiler att köpa, som man bara trycker till för att tryckutjämna...

Du gjorde rätt.

Det ska bara komma luft och du behöver inte palla upp hojen - lufta när du har normalt tryck (hojen står för sig själv). Då slipper man över/under-tryck i gaffeln. Det finns för övrigt snabbventiler att köpa, som man bara trycker till för att tryckutjämna...

Ok tack för beskrivningen :) Märkligt att det står i instruktionboken att man ska palla upp hojen så att framhjulet e fritt från marken då jag tycker det du säger låter smartare.För om man har hojen stående på marken får man ju neutralt tryck i dämparna. Iofs blev jag glatt överaskade när jag ställde ner min hoj på marken för kändes som att den inte sjönk ner lika mycket i fram som den gjort innan då jag satte på den.Å det tyckert jag bara e positivt för det e bekvämare att köra då.Men det e klart då lär man ju åka runt med övertryck i dämparna hela tiden å då borde det ju bli lättare att få läckage.

Nyheter
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Back