Lufta ur oljepump

• Thread starter Thread starter Solid snake
  • Start date Start date

Solid snake

Guest
Får lägga denna här också då för dom på 125 klassen hjälper ju till som vanligt. :rolleyes:

Har pulat med hojen nu o bytat kolv o sånt för den skar innan, den fick ingen olja, nu till mitt problem, där är luft i oljeslangen o hur ska jag få bort den?

Går det att köra med olja i tanken (blandat med soppan) så åker luften ut själv efter ett tag, typ 20 minuter?

Eller ska jag lufta ur den? Isåfall hur?

Rädd att den ska skära igen så jag får ett helvete IGEN! :huvet

Heol skrev:
kolla rephandboken eller ring en verkstad.

/ H

Men jag har ingen sån o verkstad är klyddigt, dom bara snackar konstigt :tungan , nån på SH måste ju veta, eller är det bara jag som kör blårök? :va :D

Har iofs blandat olja i tanken nu o den ryker.... hrm.. mycket. :3freak

Luften borde pressas ut ur slangen enligt mitt tycke. :gnissla

EDIT: Aha, jag fick ju en sån där "skötselmanual" till när jag köpte den, kanske står nått vettigt i den, hoppas det iaf. :död

Har läst lite nu.

Citerar:

"Justering av oljepump. Oljepumpen är en mycket vital del av motorn och kräver mycket noggrann justering. Allt arbete med oljepumpen skall utföras av din Yamaha handlare"

Tack för den! :huvet

Det är inga problem att göra som du säger. Kör med oljeblandad soppa en liten stund bara, det tar nog inte ens 20 minuter.
En bra grej, om det inte är för jobbigt på din hoj, är att byta till genomskinliga slangar från pumpen. Man får 5 m slang i dom dimensionerna för typ 15 spänn på Clas Ohlson. :tummenupp

PacMan skrev:
Det är inga problem att göra som du säger. Kör med oljeblandad soppa en liten stund bara, det tar nog inte ens 20 minuter.
En bra grej, om det inte är för jobbigt på din hoj, är att byta till genomskinliga slangar från pumpen. Man får 5 m slang i dom dimensionerna för typ 15 spänn på Clas Ohlson. :tummenupp

Ooh, nu kan jag andas lugnt igen! TACK!! :Bugar

Mm, har tänkt o fixa fina genomskinliga slangar till den, får göra det. :)

Tack igen för svaret, man är ju rädd att den ska skära igen o då får det bli ny cylle till den, denna ligger på högsta överdimensionen. :näsblod

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...