Lufta koppling Husaberg (Magura)

Crilljack

Säg Hej vettja!
Gick med
20 Jun 2007
Hoj
Husa 650-04, Yamaha R6-01
Tjena!
Har hållt på att fixa och dona med husan precis hela vintern.
Nu när man är så nära mål linjen så ska ju kopplingen börja krånga, eller nja tror mer det är kunskap som saknas inom den biten. :D

Men iaf, har googlat och gjort som dom sa, släppa luftnipplen och skicka in olja det hållet. Sagt och gjort men det tog tvärstopp.
Lossade slangen uppe vid handtaget och då gick det att skicka in olja genom luftnipplen, så så långt är det ju inget fel..

Men när man har tagit bort slangen uppe vid handtaget och pumpar, ska det inte spruta ut olja där isf?
Och ja, olja finns i behållaren :tummenupp
För det måste ju vara stopp där isåfall. men vill inte ha isär det i onödan då den funkade skitbra tills jag lyfte ur motorn, och nu när jag har satt i den igen så får jag inte den till att funka.
Har även testat att slå lite löst på behållaren om det skulle ligga en luftbubbla och blockera..
Hoppas att jag kan få lite hjälp :Bugar
//
Chrille

Funkade kopplingen innan?
Har du tryckt in kopplingshandtaget när du luftar?

Annars går det lika bra att lufta på det gamla hederliga sättet. Tryck in koppling och släpp ut olja nere vid cylindern. Dra åt nippeln innan du tappar allt tryck. Osv.

Lossa skruvarna som håller locket på oljebehållaren några varv och tryck genom nippeln tills det rinner över.Går knappt att misslyckas med.

Åter igen, inget lock, lossat luftnipplen, på med en slang,oljekanna med olja i. pumpar och det tar tvärstopp uppe vid handtaget.
Jodå jag misslyckas :D
//Chrille

Funkade kopplingen innan?
Har du tryckt in kopplingshandtaget när du luftar?

Annars går det lika bra att lufta på det gamla hederliga sättet. Tryck in koppling och släpp ut olja nere vid cylindern. Dra åt nippeln innan du tappar allt tryck. Osv.

Japp kopplingen funkade innan.
Lossade den nedre delen av slangen när jag skulle lyfta ur motorn.

Edit:
Men om man tar av slangen vid handtaget och pumpar, ska det inte komma ut olja då?

Edit 2:
Löst det!
//Chrille

Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back