Lufta bromsar, rs 125! HELVETE

DaWoos

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
GSXR 750 -09
Nu har jag försökt o få lite kraft i min bakbroms i evigheter :mad: men det vill alldrig bli något tryck i den, när jag lufta så skruvar jag ut "luftningsskruven" och trycker ner bromsen skruvar in och släpper, känns som om att man ligger på samma jävla tryck i slangarna hela tiden... alltso typ inget tryck :tummenupp
Så nu undrar jag om det är något speciellt att tänka på när man luftar bakbromsen på en rs?
skulle även villa veta hur fan man får på den lilla distansen som ska sitta mellan bromsklossarna, gärna sprängskiss:)
Ge mej gärna en massa tips!
Har sökt och det var inget som hjälpte mig

Last edited:
Kan ju börja med att säga att du drar in luft i systemet om du gör på de där sättet. :3freak

BÖrja med att trycka ner bromsen, sen öppnar du nipeln samtidigt som du håller nere bromsen, stäng sedan nippeln och börja om, så luftar du. Nu kanske de ger lite resultat ska du se. :)

Saabmosare skrev:
2315421 Kan ju börja med att säga att du drar in luft i systemet om du gör på de där sättet. :3freak

BÖrja med att trycka ner bromsen, sen öppnar du nipeln samtidigt som du håller nere bromsen, stäng sedan nippeln och börja om, så luftar du. Nu kanske de ger lite resultat ska du se. :)

helvete.. fan nu kommer jag ihåg! tack för hjälpen, ska testa det imorrn bitte :tungan

DaWoos skrev:
2315432 helvete.. fan nu kommer jag ihåg! tack för hjälpen, ska testa det imorrn bitte :tungan

det kan gå jävligt segt om man gör på det viset oxå. lättast är att samtidigt som man öppnar nippeln så suger man vakuum i en slang. eller kör lite lätt tryckluft i systemet o på så sätt trycker in all olja och ut all luft :)

På tal om vilket som är de bästa så är de att koppla på en kopp med bromsolja och pumpa upp de ifrån luftningsnippeln, då får man inte in någon luft. Tvivlar däremot på att de är spec många som har någon sån kopp, därför är de rätt enkelt att göra så som tidigare beskrevs. :)

ett snabbt sätt å lufta på e å ta en sportdrycks flaska med son dära kork med liten slang på.. fyll flaskan med bromsvätskan å tryck dit slangen utan på luftninges hålet på skruven.. (då ska den va uppskruvad) sen äre bara å spruta in olja tills d börjar flöda ut genom bromsvätske behållaren å så får man se till att d inte e någe bubbler i oljan man mosar in i systemet... lycka till abo... :tummenupp

jag har löst det med bromsarna nu :hihi
var ett tag sen man luftade (2 år sen typ), men nu kan man det iaf:)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti