Luft intag på xr650r under sadeln

  • Thread starter Thread starter DwD
  • Start date Start date

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
http://www.4strokes.com/tech/honda/snorkel.asp

nån som tagit bort denna?.skall man ersätta det med annat intag då eller?.
sitter på jobbet å spånar lite, har för mig att jag fick med den "snorkeln" i en påse med xr:en,, men man kan ju aldrig vara säker på att dom tog bort den på verkstaden när man köpte hojjen. :D

Gott nytt år förässten, fast det är ju inte så gott, nu har man ju ett år gammal hoj :gnissla :lol
 
DwD skrev:
http://www.4strokes.com/tech/honda/snorkel.asp

nån som tagit bort denna?.skall man ersätta det med annat intag då eller?.
sitter på jobbet å spånar lite, har för mig att jag fick med den "snorkeln" i en påse med xr:en,, men man kan ju aldrig vara säker på att dom tog bort den på verkstaden när man köpte hojjen. :D

Gott nytt år förässten, fast det är ju inte så gott, nu har man ju ett år gammal hoj :gnissla :lol

Kan du ta bort hela locket så gör det oxo.
Mer luft in och mer luft ut är bara till det bättre.
 
DwD skrev:
http://www.4strokes.com/tech/honda/snorkel.asp

nån som tagit bort denna?.skall man ersätta det med annat intag då eller?.
sitter på jobbet å spånar lite, har för mig att jag fick med den "snorkeln" i en påse med xr:en,, men man kan ju aldrig vara säker på att dom tog bort den på verkstaden när man köpte hojjen. :D

Gott nytt år förässten, fast det är ju inte så gott, nu har man ju ett år gammal hoj :gnissla :lol

Den försvann direkt på min båge.
Btw jag har en -04 :banana
 
Den där bilden är väll inte från en XR650R??
Är det inte 400an eller 600an som har den under sadlen?

"Snorkeln" på XRen sitter på sidan, har jag för mig. :)
Och den lär ju vara borttagen på din oxå.
Honda säljaren (eller meken hoppas jag...) tog bort allt sådant skit på min redan innan leverans. :)
 
Last edited:
PutteLiten skrev:
Den där bilden är väll inte från en XR650R??
Är det inte 400an eller 600an som har den under sadlen?

"Snorkeln" på XRen sitter på sidan, har jag för mig. :)
Och den lär ju vara borttagen på din oxå.
Honda säljaren (eller meken hoppas jag...) tog bort allt sådant skit på min redan innan leverans. :)

jo det kanske är så,, hoppas inte!,, kanske kan få lite mer krut om den e bortglömd :D
 
Xr 650 har inte den där snorkeln!
den har täcklock i högra övre delen av luft burken!
Ta av vänster sidokåpa så ser du direkt om det sitter nåt
skit kvar.

Men jag tror nog hojen går uselt om strypningen skulle sitta kvar,
halva insugsytan är ju borta då :3freak
 
xrperra skrev:
Xr 650 har inte den där snorkeln!
den har täcklock i högra övre delen av luft burken!
Ta av vänster sidokåpa så ser du direkt om det sitter nåt
skit kvar.

Men jag tror nog hojen går uselt om strypningen skulle sitta kvar,
halva insugsytan är ju borta då :3freak

hehe jo tack,, dom hade glömt en strypning när jag köpte den,fick köra 45-50km hem,, annars knackade det å lät som fan om motorn :gnissla
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top