Luft/bränsle skruv-hur många varv?

• Thread starter Thread starter VS
  • Start date Start date

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Da Buzz
Håller på att pilla i en lågmilare(1600 mil) ZR7-03 som går lite blöddrigt upp till 2000 varv när man ger försiktig gas.

Har nu tagit isär och konstaterar att lågfartsmunstyckena ser inte som dom ska....lite rengöring dåh....

Det jag nu funderar på är att: Luft/bränsle skruvarna var 3 varv från botten.(fyrans knasare var drygt 2,5 varv) Tycker spontant att det känns lite väl många varv. Tycker spontant också att, med tanke på milen så torde väl kanske ingen varit och skruvat i den heller.
Det jag funderar vidare på är att.....jag hittade på nätet en repbok och i den den står det att man ska skruva ut 1 3/4 varv. Så långt är det väl klart, men det står då att det gäller (CAL) och (US) model. (jo, det är ju annan luft där)

Hur skulle ni resonera?
- köra tre varv som det var?
- köra 1 3/4 varv ?
- köra nåt mellan, typ 2-2,5?

Jag hade börjat med 2 varv, för att sedan se hur den går. 2½ är grundinställningen på min zx7r

Hej

När jag gjorde rent mina förgasare var skruvarna ställda 3 varv från botten (det var på en Suzuki GSX1100). Enligt manualen var frabriksinställningen 2 varv men samtidigt läste jag att fabrikerna oftast ställer skruven snålt. Jag ställde mina skruvar på ca 2½ varv och det har fungerat bra för mig.

Okej, tack för stödet!
Pillar nu dit dom och lägger mig mittemellan, typ 2 1/4 vars. Kändes bara att 3 varv var lite väl fläskigt.....

Nyheter
Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”