Luciatråden

Tar man sig upp på hojen med ett påslakan runt benen..? Bara en tanke.

Ska jaga krona på backaplan nu efter jobbet. Rusta blir lite långt att åka till. Tror nästan jag nöjer mig med det.

Finns säkert något billigt på coop.

Så här nånting eller..? :D

Fick bli Toys R Us. 50 spänn.

Bifogat

• DSC00947_liten.JPG
    DSC00947_liten.JPG
    148 KB · Visningar: 63
kommer man kunna gå i stan å leta trashade (aka tappade och överkörda) luciakronor i helgen nu då lr?

Last edited:
Hehe fan va snyggt :tummenupp
Nu e jag riktigt sugen på lördagens runda.. hehe..
Vad har du gjort för proffisionell fastsättning av kronan?

Hade sån där genomskinlig packtejp hemma och det verkar funka rätt bra. Pimpar man upp det hela med lite glitter också, så blir det nog riktigt snyggt :tummenupp

Hehe fan va snyggt :tummenupp
Nu e jag riktigt sugen på lördagens runda.. hehe..
Vad har du gjort för proffisionell fastsättning av kronan?

Hoppas på att nån ska komma på nån smart rutt... det mesta beror väl på vädret antar jag..

Kan ni inte åka förbi gp å be att få sjunga en sång i GP TV:-)?

Ska vi kunna en julsång? :crash

Har ett förslag här...

Bifogat

• bild.php.gif
    bild.php.gif
    113.9 KB · Visningar: 46
Annars släppte herr Kånkel en samling jullåtar -95 eller när det var.. :)

Vädret ser allafall icke lovande ut. Kan man lugnt konstatera om man sneglar ut genom fönstret..

Annars släppte herr Kånkel en samling jullåtar -95 eller när det var.. :)

Vädret ser allafall icke lovande ut. Kan man lugnt konstatera om man sneglar ut genom fönstret..

Bögen överraskar röven... trallalala.. mycket fin jullåt :tummenupp

Ja vädret e väl inte mycket o hurra för... men så länge det inte ligger snö på vägarna när man vaknar på lördag så e det väl lugnt..

Enl. smhi ska det snöa nu :rolleyes: Regna i em. och sen vara uppehåll tom. söndag. Men eftersom dom inte ens vet vilket väder vi har just nu, känns det hela lite osäkert.

Nån som har hittat lucialinnen för imorrn, eller hoppar ni över det?

Enl. smhi ska det snöa nu :rolleyes: Regna i em. och sen vara uppehåll tom. söndag. Men eftersom dom inte ens vet vilket väder vi har just nu, känns det hela lite osäkert.

Nån som har hittat lucialinnen för imorrn, eller hoppar ni över det?

Vi har lucialinnen på jobbet, men det går ju inte sitta på en hoj med det på om man inte drar upp det till midjan. Men är det intressant kan jag säkert låna alternativt "låna" med mig några stycken.

Fast man får nog vänta till imorrn bitti innan man bestämmer sig. Känns onödigt att krascha sönder sig för att man ska fula sig på stan ett par timmar..

http://www.motorrad.se/visabild.php?typ=nyheter&id=480&header=1

Vi har lucialinnen på jobbet, men det går ju inte sitta på en hoj med det på om man inte drar upp det till midjan. Men är det intressant kan jag säkert låna alternativt "låna" med mig några stycken.

Fast man får nog vänta till imorrn bitti innan man bestämmer sig. Känns onödigt att krascha sönder sig för att man ska fula sig på stan ett par timmar..

http://www.motorrad.se/visabild.php?typ=nyheter&id=480&header=1

Ja, det hade varit förträffligt bra om du kunde ta med dig lite linnen. Om dom är "lånade" kanske det är ok om man klipper upp dom lite på ena sidan. Då kommer dom "hänga" bättre antar jag. Har du tillgång till många?

EDIT: Hoppas dom är i manliga storlekar :rolleyes:

mcrace.jpg

Last edited:
Fixar du Lucialinnen hade det vart kanon!! Ska ner o köpa min krona idag efter jobbet.. och en tomtedräkt till hjulaftonsturen :)

Hoppas du "lånat" linnena o inte lånat dom.. för dom lär ju se förjävliga ut efteråt :tungan

Fan, hade det inte vart för den lilla detalj att jag inte lyckats ta körkort än så hade ja gärna åkt med :D... Tror inte farsgubben e så sugen på att övningsköra med mig heller :va

Matte, du kanske kan sitta bak på någons hoj och leda kören?
Eller kanske hålla i ljuskronan?
Synd att jag inte kommer hem i helgen, annars hade jag lätt varit med!
I linköping har vi 5cm snö nu..

Rusta säljer ljus för 5 kr/st. Sånna där ljus som Tärnor har. Luciakronan kostar 29 kr. Batterier ingår inte. Det är lite synd ;)

Klippa sönder är nog inget alternativ. Målsättning är att i så fall kunna tvätta och lämna tillbaka dem. Fast nu var jag nere i förrådet utan att hitta nåt.. Annars kan man väl kränga på sig en vit t-shirt med glitter/sidenband runt kistan eller nåt..? Blir ju lite effekt allafall.

Men som sagt hänger det en del på vädret, och det ser sådär ut..

Bifogat

• väder_tv4.JPG
    väder_tv4.JPG
    41.7 KB · Visningar: 48
Bögen överraskar röven... trallalala.. mycket fin jullåt :tummenupp

Ja vädret e väl inte mycket o hurra för... men så länge det inte ligger snö på vägarna när man vaknar på lördag så e det väl lugnt..

Annars har ni ju "Det ar pa hjul som tomten kommer" med Kenneth & the knutters. Har val iof mer med julen an lucia att gora men anda! :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT