PeterNorth
Bannad
Ingen nyhet att Korvgubbe håller alla minoriteter om ryggen oavsett vad dessa lyckas åstadkomma i både censur och förändringar i samhället.
SKäms.
SKäms.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ingen nyhet ...
....Och du kommer ju sällan med något nytt du heller och som den traditionskramare du är måste det väl kännas tryggt att allt är sig likt såhär i juletid.![]()
....Och du kommer ju sällan med något nytt du heller och som den traditionskramare du är måste det väl kännas tryggt att allt är sig likt såhär i juletid.![]()
Exakt och vill man ändra något så kan man göra det i sitt egna hem istället för att tvinga majoriteten ...
Det du och andra missar är att även jag och andra är uppväxta med exakt samma traditioner och seder. Personligen tycker jag dock att det är nonsens att små grodorna, coca-cola-tomten och stjärngossen är det kitt som binder oss samman.Som enskilda grejer är det petitesser såklart, och en del är petitesser även "inräknat" i den stora bilden. Men det du och andra missar är att vi är ganska många som är uppväxta med traditioner och seder som kan vara hur petitessartade eller löjliga som helst, t ex dansa fåniga danser runt midsommarstången.
Men de är fortfarande traditioner som vi tycker om och tycker är bra. Och traditioner formar och håller trots allt ihop ett land eller en befolkning.
Och det man skulle kunna känna en oro för är väl kanske inte främst att man plockar bort en svart docka ur ett tecknat program, utan vad händer när våra politiker kommer på att vi har andra saker som faktiskt i betydligt större utsträckning kan användas för att "kränka" människor från andra kulturer, t ex yttrandefriheten?
Vem har tvingat dig att ändra något?
...eller menar du att en kass rappare och en bortklippt docka ur tomtens verkstad räcker för att få dina traditioner att rämna? Verkar rätt bräckligt isåfall...
Var du lika upprörd när de klippte bort långben som satte gaffeln i uttaget?
....är du lika rabiat när det gäller Halloween för jämför man en kass rappare till Lussefirandet så måste man ändå säga att den MASSIVA "halloween"-propagandan är 100 resor värre då den är överallt i radio, tv, tidiningar, reklam, affärer, dagis och t.o.m nattklubbar har "Halloween-tema".. På bara några år har var och varannan förälder tvingats börja köpa spökdräkter och mängder av godis för att klara godis-eller-busandet...
Två minuters rapp till glöggen och en utebliven docka i verkstadsparaden är ju rätt lite jämfört med en hel veckas Halloweenande, hela kvällars evigt ringande på dörren av snorisar som skall ha godis...
Men jag gissar att du är så selektivt överkänslig och endast retar dig när det gäller VISSA förändringar.. ..sådana förändringar som du kan koppla till "nysvenskarnas" närvaro...
....hur gör du föresten? Ställer du ut gröt till tomten i år?
Du menar Walt Disney Co? Ja jädra stämningsnojjiga kapitalistsvin, burn in hell...Det är väl snarare så att personerna som ligger bakom all censur och förändring (till det sämre) som är överkänsliga annars hade man inte lagt ner så mycket möda på att få igenom skiten.
Det du och andra missar är att även jag och andra är uppväxta med exakt samma traditioner och seder. Personligen tycker jag dock att det är nonsens att små grodorna, coca-cola-tomten och stjärngossen är det kitt som binder oss samman.
Att många familjer i Sverige träffas på julafton och kanske samlas hela släkten för att titta på Kalle Ankas jul kl 15 tror jag inte att det beror på att man tycker att det är så fantastiskt bra, utan snarare att det är just en trevlig tradition. Detsamma gäller givetvis andra helger t ex påsk, valborg, midsommar osv. Det är något vi har gemensamt, oavsett om man "firar" det eller inte.
Du menar Walt Disney Co? Ja jädra stämningsnojjiga kapitalistsvin, burn in hell...
Ja precis, dom. Duktig pojke. Klippa i sina egna filmer på det där viset, skäms ta mig faen.
Eftersom jag varit i garaget och käkat pepparkakor hela dagen så känner jag mig extre snäll och ska berätta!Ja snälla berätta, varför får de det? Menar du att bara för att SVT slänger in 2 minuter rap i sitt luciatåg så tycker folk att vi ska strypa invandringen och föra islamofobin högst upp på dagordningen?
Tycker det är mer skrämmande att folk häver ur sig floskler utan att använda hjärnan först.
Har du numret till dom? Skulle vilja ringa och höra deras version av saken med.De jag menar är att SD vinner röster inte pga invandrarna och deras beteende utan pga PK maffian!
Jo det får du.Du får inte sjunga nationalsången i skolan
Jo det får du.du får inte vara i kyrkan
Jo det får du.du får inte ha svenska flaggan
Jo det får du.du får inte vara pepparkaksgubbe i luciatåget
Jo det får du.du får inte säga negerboll
Om du står där som Sunes farsa i kakbutiken beror det nog mer på dina tillkortakommanden än nån slags PK-maffia, kan du inte motivera ditt handlande så är det nog bra att folk tvingar fram lite eftertanke. Kommer du fram till att begreppet negerboll känns viktigt för dig står det dig fritt att använda det då vi lever i ett fritt land.Snart står vi alla som Sunes farsa i kakbutiken och vet inte vad vi får säga eller göra för att inte bli stämplade med islamofobi, homofobi eller vad som passar den gången.
Detta tror jag är de som sticker i ögonen på folk och då slinker de in röster till SD.
De är ju inte troligt att de sitter en halvbrun snubbe i Rosengård och ser på ett lucia tåg och känner sig super kränkt för att barn klär ut sig till bruna bakverk? och sedan driver igenom dessa dumma påhitt, Han har nog fullt upp med sitt liv.
Det är varken häxjakt eller förtryck, det handlar om yttrandefrihet. Om man publicerar en åsikt måste man kunna hantera att man får motargument, kan man inte hantera det så kanske man bör tänka över sin åsikt. Det här med demokrati och parlamentarism kan kännas jobbigt då man hela tiden måste kunna motivera sin ståndpunkt, och det kommer alltid att finnas någon som inte tycker precis som du tycker. Dessutom är det ingen här förutom du som använt ordet rasist så offerkoftan kan du ta av dig.Jag tycker de är skrämmande att bara för jag säger mig kunna förstå dessa människor som finner detta irriterande så använder inte jag min hjärna känns ju jävligt trevligt.
Tror vi inte skulle ha hela SD problemet om inte PK maffian hela tiden kör sin jävla häxjakt och hänger ut folk för minsta lilla, Om Folk faktiskt fick komma med konstruktiv kritik och faktiskt kunna få ha pepparkakor i lucia tåget eller inte vilja ha rapp på lucia utan att bli stämplade med rasist direkt.
Om dessa människor fick ha en debatt utan att höra att de är dumma i huvet eller lågutbildade eller inte skriver med storbokstav såtror jag hela samhället skulle tjäna på de.
För som de är nu förtrycks den andra sidan vilket bara skapar mer problem.
Till vem? Invandrarna SD eller PK maffian?Har du numret till dom? Skulle vilja ringa och höra deras version av saken med.
Ska erkänna att jag är dåligt uppdaterad på denna! Vi fick iaf inte de när jag gick i skolan.Jo det får du.
Nepp får man inte, För att förtydliga så handlar de fortfarande om skolan och den ska vara religonsfri!Jo det får du.
Läst tidningen de senaste dagarna ? Barnen i min hemkomun fick inte heller vara pepparkaksgubbar men den gång uppmärksammades de inte av aftonhoran och fick inget genomslag.Jo det får du.
Får man absolut inte säga för då är man direkt främlingsfientlig oavsett om man kan motivera de eller inte.Jo det får du.
Om du står där som Sunes farsa i kakbutiken beror det nog mer på dina tillkortakommanden än nån slags PK-maffia, kan du inte motivera ditt handlande så är det nog bra att folk tvingar fram lite eftertanke. Kommer du fram till att begreppet negerboll känns viktigt för dig står det dig fritt att använda det då vi lever i ett fritt land.
Det är varken häxjakt eller förtryck, det handlar om yttrandefrihet. Om man publicerar en åsikt måste man kunna hantera att man får motargument, kan man inte hantera det så kanske man bör tänka över sin åsikt. Det här med demokrati och parlamentarism kan kännas jobbigt då man hela tiden måste kunna motivera sin ståndpunkt, och det kommer alltid att finnas någon som inte tycker precis som du tycker. Dessutom är det ingen här förutom du som använt ordet rasist så offerkoftan kan du ta av dig.
Jo det får du och det ingår även i skolplanen att kunna nationalsången.Du får inte sjunga nationalsången i skolan
JO, du får gärna vara i kyrkan. Det ingår även i skolplanen att du skall kunna ett par av våra vanligaste psalmer. Däremot skall man inte bedriva KONFESSIONELL verksamhet. Prästerna skall alltså inte be en massa böner, mässa och tvinga barnen att be Fader vår o.s.v. vilket är självklart för mig som ateist. Min son och deras skola brukar vara i kyrkan, de tittar på julkrubban och tänder ljus men jag vill inte att någon präst prackar på honom en massa religiösa stolligheter och mässar och ber böner..Du får inte vara i kyrkan
Nepp får man inte, För att förtydliga så handlar de fortfarande om skolan och den ska vara religonsfri!
Jo, det får du, men i en skola hade barnen valt vilka sånger de skulle sjunga och då var inte pepparkakssången medtagen.. Och det roliga är att det på en förvirrad lärare går hundra rabiata Avpixlare som är tio gånger känsligare än den förvirrade läraren.Du får inte vara pepparkaksgubbe i luciatåget
Du får inte säga negerboll
Du får inte vara pepparkaksgubbe i luciatåget
Läst tidningen de senaste dagarna ? Barnen i min hemkomun fick inte heller vara pepparkaksgubbar men den gång uppmärksammades de inte av aftonhoran och fick inget genomslag.
Hysterin står nog "PK-motståndarna", va det nu kan betyda, för. Små löjliga petitesser blåses upp till ondsinta attacker på den Svenska folksjälen. En person på ett bibliotek vill flytta tintinalbum till en annan avdelning; hjääälp! Vi får inte säga negerboll längre, herreguuuud! Det är inte bara blonda nordbor i luciatåget, vi håller på att bli utrotade av en muslimsk komplott! Man gör hönor av små dunpartiklar. Otroligt fånigt.
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |