Lucia.

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Luciakortege
Plats: Stortorget, Malmö. GPS: N55 36.381 E12 59.944
Tid och pris: Samling från kl 15:00. Avfärd kl 17:00
Övrigt: Även i år arrangeras ett luciatåg för mc genom Malmös gator och torg. Främst i kortegen kör lucia följd av tärnor, stjärngossar & tomtar. Kortegen avslutas vid Skånes Motorcyklisters klubbstuga på Södertorpsvägen, där deltagarna får glögg, hembakade lussekatter och pepparkakor till självkostnadspris. Där koras också det bäst utsmyckade ekipaget (motorcykel och förare). Kom i tid.

Nån som gör mig sällskap?

Kanske borde tillägga att det rör sig om den 12 december.

http://www.svmc.se/templates/Event.aspx?id=1257

Finns inte en chans på jorden att jag kör motorcykel ner. Kan vara både kallt och underkylt. Bodde man i Malmö vore det en annan sak.

Det är dock en trevlig tillställning. Har man vägarna förbi Malmö är det bara att titta förbi. Det gjorde jag något år och det ångrar jag absolut inte. Man springer på många bekanta ansikten.

Finns inte en chans på jorden att jag kör motorcykel ner. Kan vara både kallt och underkylt. Bodde man i Malmö vore det en annan sak.

Har kört ner två gånger (eller var det tre?:va) och ja, det är svinkallt. Milt uttryckt. Underställ och gore-texskidhandskar till trots. Men trevligt är det definitivt. :)

Jag passar i år. Befinner mig i karibien det aktuella datumet.

jag hade gärnat vela men har ingen påställd hoj :( om jag får låna en hoj, visst, annars åker jag gärna bakpå :rolleyes:

de vettifaaaan.... förra årets luciakortege hbg-malmö t/r i minusgrader i ca 130km/h på motorväg var ingen höjdare alltså :näsblod
Slocknade framför brasan när jag kom hem minns jag, o sov i flera timmar.

Vet inte om jag kommer att köra, men lite värmande glögg kan jag ju komma med innan avfärd :) Kan ju bli en liten tradition av det med... eller??

Gör ett eget lucia tåg här i helsingborg med satanja som lucia och sofiiii och c.dotter som tärnor och hbg_pelle som tomte och vbk som stjärn gosse

Ja det var ju du som lurade iväg oss förra året:)

Vill inte stjäla din tradition men det var så trevligt att jag la upp en tråd i år.
Du stjäl inga traditioner, jag organiserar inte Luciakörningen, så fortsätt du lägga upp trådar. :krama

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025