Lucas bromsskivor ifrån Bikeshop, något att ha?

pontus_n

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K1
Min ena skiva glappar såpass mycket i alla möjliga riktningar nu så jag tänkte införskaffa en ny sådan. Såg att bikeshop.se säljer ganska billiga skivor ifrån Lucas. Någon som testat dessa? Jag är inte i behov utav några värstingar, vill ha jämförelsevisa med orginial-skivorna (som är för dyra att köpa).

Egentligen har jag väl två alternativ, försöka hitta en beg. att ersätta den ena skivan med, eller köpa två helt nya (måste ju se likadant ut på båda sidorna).

Andra tips?

Att den glappar, Det är inte själva "knappen" mellan nav och bromskiva som glappar? På min ISR skiva kan man byta dom knapparna, Hade samma problem som du och böt knappar. Är så fint nu så.

Jo, det ska tydligen gå att byta dem, men vad jag har förstått så är det lika bra att byta hela skivan. Verkar vara svårt att få fram info om nitarna också, ex. hur man ska sätta dit dem osv.

Lucas skivor fungerar utmark i en gatapplikation, visst det ar inte ISR prestandamaassigt men fragan ar om man behover det...

Jag har kollat igenom hela nätet, och det verkar bli en kostsam affär. Det är ju nästan orealistiskt att två bromsskivor på ett framhjul står för 1/10 utav vad hojen är värd:S

Babelfish var ju kanon!

Det blir nog ändå att köpa i Sverige, Addemoto hade liggande hemma på lager, Premiers skivor 1675:- st och två dagars leveranstid. Någon som vet något om Premier? Bra grejer?

Babelfish var ju kanon!

Det blir nog ändå att köpa i Sverige, Addemoto hade liggande hemma på lager, Premiers skivor 1675:- st och två dagars leveranstid. Någon som vet något om Premier? Bra grejer?

Jag kör med premier bromsskivor fram o bak på min FZR i mitt garagge. Bromsarna blev betydligt bättre än vad det var innan. Anledningen att jag byte var att ena skivan fram var skev.
Kör även med preimer bromsbelägg o det funkar bra. Är dock ingen Rosso på att köra hoj men de duger för min körstil iaf.

//B

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back