Low-comp infestation 2008

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Svag för luftkylda lågkompsstånkor som Jag är i kombination med min fetish för 90-talsgraffik har Jag dagen till ära införskaffat denna skönhet.

TT600 (S). Den är från "belgarda" eran då de sattes ihop i italy vilket vissa torrbollar förkastat men till skillnad från den häcklåga TT600 (E) som togs in i sverige saknar den här start, den har WP gaffel, öhlinare bak, brembo m stålomspunnet bak/fram orginal.

Allt detta godis kostade de på en hoj som har klassiska XT-motorn!!!. Sånna galenskaper kommer vi aldrig få uppleva igen. :D

Har haft ett par dito tidigare men ingen i detta glassiga orginalskick. 460 mil på mätaren och det är faen inte en repa på vare sig ram eller motor. Dessutom finns de förvisso, torrflagia orginaldekalerna kvar.

Uppjagad som Jag nu är så efterlyser Jag så klart fler lågkompspiloter i sthlmområdet .Vore kul med en höstsammandrabbning i något surhål.

Vore även kul att få kontakt med de där dårarna som la upp en film för några år sen när de körde DR650 och TT350 i fullt ös!

Bifogat

• 20080915294mini.jpg
    20080915294mini.jpg
    79.3 KB · Visningar: 90
Last edited:
Åfan, det finns alltså ngt mellan E och R mao.

Härliga färger hörrö:tummenupp

Undrar varför dem ( TT600 E & R ) är så billiga jämfört med andra stånkor från samma tid? Många R ligger ju på runt 25" när en XR kostar nästan dubbla:va

Bränn ut till sanden i Jordbro och gassa satan nu...eller kör endurospåret från Tullinge till Nynäshamn...

( ps, sträcker sig din fetich till vattenlekar har jag en grym våtdräkt i svart, lila, rosa, pastellblå osv av märket GUL, minns klockorna )

Åfan, det finns alltså ngt mellan E och R mao.

Härliga färger hörrö:tummenupp

Undrar varför dem ( TT600 E & R ) är så billiga jämfört med andra stånkor från samma tid? Många R ligger ju på runt 25" när en XR kostar nästan dubbla:va

Bränn ut till sanden i Jordbro och gassa satan nu...eller kör endurospåret från Tullinge till Nynäshamn...

( ps, sträcker sig din fetich till vattenlekar har jag en grym våtdräkt i svart, lila, rosa, pastellblå osv av märket GUL, minns klockorna )

Folk är så sugna på de där 2 extra hästarna XR:en levererar... TTs och TTe har hamnat i skuggan rejält. TTs i alla fall då man lätt rynkar på näsan åt TTe som endast är som en varriant på XT.

TTe är så sjukt låg i häcken att man tror det är fel på den medans denna är sjukt jäkla hög. man når knappt ner och då är jag 1.80+. det i kombination med avsaknad av start+batteri gör denna till en klar favorit då motorn är odödlig.

Tjör de själv lågkomp?

Våtdräkten lockar. har en klassisk blå bara till vattenskotern men den får man ju nästan skämmas i.

Mig veterligen så var de Belgrada som plockade fram alla uppdateringat till just TTR-98 när dom uppdaterade TT till TTR.

Så antingen har jag tokfel.

Kolla om du har 43 mm Polinigaffel.

Mig veterligen så var de Belgrada som plockade fram alla uppdateringat till just TTR-98 när dom uppdaterade TT till TTR.

Så antingen har jag tokfel.

Kolla om du har 43 mm Polinigaffel.

Njet, belgarda är 93-97 hojarna med plasten som ser ut som på min. Först kom S och 94 kom E som togs in i sverige. Den har Polinigaffeln, låg dämpare bak, elstart och väger om möjligt mer bly än S. Notera de grågröna gaffelbenen, dessa är silver på E. Detta är inget hopplock, Jag har haft 3 st S innan den här.

Sen vet Jag inte om Belgarda hade något finger med i TTR men det är ju möjligt. Ramen ser väldigt lik ut.

http://hem.passagen.se/sydbrink/rolf/historia.html

http://www.rallye-tenere.net/Stamb_tt_600_s-e.htm

Last edited:
Njet, belgarda är 93-97 hojarna med plasten som ser ut som på min. Först kom S och 96 (tror Jag) kom E som togs in i sverige. Den har Polinigaffeln, låg dämpare bak, elstart och väger om möjligt mer bly än S. Notera de grågröna gaffelbenen, dessa är silver på E. Detta är inget hopplock, Jag har haft 3 st S innan den här.

Sen vet Jag inte om Belgarda hade något finger med i TTR men det är ju möjligt. Ramen ser väldigt lik ut.

Jag körde ( och lagade ) en rutten E -97 för några år sedan, den var som sagt fedt låg bak och tro fan om det inte fanns ett alternativt övre stötdämparfäste som gjorde den ÄNNU lägre:D

Men min polare slangade med den som om det inte fanns ngn morgondag, så det går ju iaf.

Jag körde ( och lagade ) en rutten E -97 för några år sedan, den var som sagt fedt låg bak och tro fan om det inte fanns ett alternativt övre stötdämparfäste som gjorde den ÄNNU lägre:D

Men min polare slangade med den som om det inte fanns ngn morgondag, så det går ju iaf.

Mwohahaha, det gick alltså att sänka den ytterligare?! Offroadchopper.com.

Under en tripp Jag hade när Jag tankade päronens gräsklippartraktor med en dunk hedlig gammal 96-oktan utvecklade Jag ett system för den perfekta lågkompsstånkan.
Saker som är bra, ballt, bekvämt drar ner betyget såsom:

USD-gaffel
Hög effekt
Vattenkylning
Elstart
svulstig sving
diskret graffik
,mm

Medan det motsatta ger plusspoäng och det går att kvitta en elstart mot neonrosa dekaler eller en svulstig sving mot smala gaffelben.

Ex.

XR600: luftkyld, skitsving, smal gaffel, kick mot mogen sosse graffik och lite för hög effekt ger: 1+1+1+1-1-1=+2

KLX650: Pissving, kick, neonfärger mot Vattenkyld, usd-gaffel och lite för hög effekt ger: 1+1+1-1-1-1 =0

Den ultimata lågkompsstånkan är typ,
TT350 som har: Pissving, luftkyld, smal gaffel, låg effekt, kick mot mogna färger vilket ger: 1+1+1+1+1-1=+4
eller
DR350 som har Luftkyld, smal gaffel, kick, neonfärger, låg effekt mot svulstig sving vilket ger: 1+1+1+1+1-1=+4

Raaaaaaaaap!:fyllisar

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage